مهمترین هدف پدافند غیرعامل، دفاع از سرمایه‌های انسانی است

شهرری(پانا)- مدیر هنرستان ایثار آموزش و پرورش ناحیه یک ری از اهمیت دفع خطر دشمن که باید منجر به افزایش پایداری شود، سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف پدافند غیرعامل، دفاع از سرمایه‌های انسانی است

مریم بیات مدیر هنرستان ایثار آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در رابطه با هفته پدافند غیرعامل در گفتگو با پانا اظهار کرد: موثرترین ابزار برای پدافند غیرعامل، پیشگیری، آموزش و آگاه ساختن دانش‌آموزان در این زمینه است.

او افزود: شبکه‌های اجتماعی و فضاهای سایبری که دانش‌آموزان در آنها فعالیت دارند، سطح آگاهی و هوشیاری دانش‌آموزان و خانواده‌ها را بالا می‌برد. مدارس یکی از بسترهای اصلی فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل هستند. مهمترین هدف پدافند در هر کشور، دفاع از سرمایه‌های انسانی آن کشور و کاهش آسیب‌پذیری نظام در برابر تهدید‌های دشمنان و تلاش برای پایداری و اقتدار ملی است.

بیات در رابطه با آگاه‌سازی دانش‌آموزان گفت: با استفاده از اینترنت و فضای مجازی، جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان و آموزش، ابعاد مختلف پدافند غیرعامل را می‌توان به آنها آموزش داد؛ به همین جهت دانش‌آموزان هنرستان‌ها در مسابقات مختلف در زمینه‌های تهیه پاورپوینت، عکاسی، نقاشی، روزنامه‌دیواری، طراحی وب، طراحی پوستر و برنامه‌نویسی شرکت کرده‌اند.

مدیر هنرستان ایثار همچنین با اشاره به هدف مواضع پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل با هدف تقویت بروزرسانی و تقویت پدافند غیرعامل در لایه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی بازسازی ساختار دفاع زیستی، تقویت حکمرانی ملی و بومی در فضای سایبری، ساماندهی مراکز پرخطر شهری، آموزش عموم مردم، تقویت تشکل‌های مردمی در توسعه گفتمان پدافند غیرعامل، صیانت از دارایی‌های معنوی و داده‌های نوین مانند داده‌های مکانی ژنتیکی، تهیه طرح و ساختار امنیت غذایی را از جمله اولویت‌های همکاری و هم‌افزایی قرار داده است.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار