رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان:

هدف اساسی سازمان دانش‌آموزی، تربیت انسان‌هایی توانمند، متقی، آزاده و اخلاقی است

بازمهندسی تشکیلات پیشتازان، نقش بسیار مهمی در رشد تمام ساحتی دانش‌آموزان دارد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان تاکید کرد هدف اساسی سازمان دانش آموزی تربیت انسان‌هایی توانمند، متقی، آزاده و اخلاقی است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اساسی سازمان دانش‌آموزی، تربیت انسان‌هایی توانمند، متقی، آزاده و اخلاقی است

دوره آموزشی تبیین و تشریح سند تحول تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان برای معاونین و مربیان پرورشی شهرستان شاهرود، به میزبانی آموزش و پرورش شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در نشست تبیین طرح بازمهندسی فرآیندهای اجرائی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان شهرستان شاهرود، با تشریح اهداف بازمهندسی سند تحول تشکیلات پیشتازان که برای سفیران تشکیلات پیشتاز شهرستان شاهرود برگزار شد، گفت: هدف اساسی سازمان دانش آموزی تربیت انسان‌هایی توانمند، متقی، آزاده و اخلاقی به منظور تحقق متعالی انقلاب اسلامی ایران است.

اسحاق اکبری در خصوص بازمهندسی فعالیت های سازمان دانش آموزی خاطرنشان کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر بومی سازی تعلیم و تربیت و تاکید بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح بعضی واژه های جامانده از دوره قبل و اهمیت تطابق اهداف و ماموریت های تشکل پیشتازان با اهداف سند تحول و فراهم کردن قابلیت الگوسازی برای سایر کشورها، ضرورت بازمهندسی ایجاد شد و تیم های متعدد، چندین ماه در این موضوع تلاش و پیگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از جلسات متعدد و پیگیری های زیاد در نشست اردیبهشت 1399 در هیات امنای سازمان دانش آموزی، طرح بازمهندسی به تصویب رسیده و در 30 دی‌ماه 1399 با حضور مقام عالی وزارت بطور زنده رسماً رونمایی شده و فرایند پیاده سازی و اجرایی آن آغاز شد، افزود: هر سازمانی برای رشد و پویایی باید بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای روز خود را بازمهندسی کند تا بتواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد و سازمان دانش آموزی براساس این ایده به این امر مهم پرداخت.

بازمهندسی تشکیلات پیشتازان، نقش بسیار مهمی در رشد تمام ساحتی دانش‌آموزان دارد

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه بازمهندسی تشکیلات پیشتازان بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب و بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی طراحی و تنظیم شده و نقش بسیار مهمی در رشد تمام ساحتی دانش آموزان و ارتقاء جامعه پذیری آنان دارد، تصریح کرد: دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری، به عنوان مهم ترین ماموریت سازمان دانش آموزی است و شما معاونین و مربیان پرورشی باید به دانش آموزان خود روحیه نشاط و شادابی و مهارت های زندگی را آموزش دهید.

اکبری با تاکید بر دانش آموز محور بودن فعالیت های پیشتازان اظهار کرد: هر تشکل دانش آموزی در آموزش و پرورش، ظرفیت بخصوصی برای جذب، آموزش، تربیت و شکوفاسازی استعدادهای دانش آموزان دارد و سازمان دانش آموزی با تنوع و گستردگی فعالیت ها و برنامه ها یکی از بهترین بسترها برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی با عنوان این مطلب که سازمان دانش آموزی یکی از ظرفیت های ارزشمند برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و مهارتی دانش آموزی است، بیان کرد: باید دانش آموز باوری در صدر تا ذیل سازمان دانش آموزی مورد توجه باشد و همه فعالیت های فرهنگی، پرورشی در مدارس و محیط های علمی و فضاهای پرورشی باید برای رشد هدفمند و همه جانبه دانش آموزان تنظیم شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های معاونین و مربیان پرورشی و همچنین مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان شاهرود و کارشناسان این شهرستان، به اهمیت تلاش جهت افزایش کیفیت برنامه های سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و رویارویی با ویروس کرونا متاسفانه امکان آموزش مهارت ها به دانش آموزان پیشتاز به صورت حضوری قابل انجام نبود ولی استفاده از فضای مجازی توانست بخش مهمی از این تهدید را به فرصت مبدل کند و با حضور مربیان خوش فکر و خوش ایده در گروه های فعال دانش آموزی، شاهد موفقیت هایی در این زمینه بودیم.

اکبری در ادامه ضمن تشریح بازنگری اصول، سرفصل‌ها، نمادها، نشان‌ها و محتوای آموزشی تشکیلات پیشتازان، بر ضرورت انجام وظایف ذاتی سازمان به عنوان مهمترین اهداف تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف ذاتی سازمان دانش آموزی، کمک به رشد و شکوفائی استعداد دانش آموزان است که این مهم با توجه به تفاوت های فردی متربیان ممکن است. اجرای اصول و فرایندهای بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان نیز مهمترین برنامه و اولویت اصلی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه در این نشست ها که با حضور مربیان و اعضای سازمان دانش آموزی استان برگزار می شود می توانیم با استفاده از نکته نظرات و راهکارهای ارائه شده در جهت رشد و شکوفایی اهداف سازمان دانش آموزی، گام های مفید و موثری برداریم، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به خبرگزاری پانا به عنوان خبرگزاری رسمی در آموزش و پرورش با مشارکت دانش آموزان علاقه مند از مهمترین دیدگاه های موجود در زمینه تعاملات سازمان دانش آموزی در حوزه رسانه است که مصداق صحیح آن یک خبرنگار آموزش دیده در هر مدرسه استان خواهد بود.

حاضرین در جلسه، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود به منظور پربارتر کردن فعالیت‌های سازمان دانش آموزی، پرداختند و رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در پایان از معاونین و مربیان پرورشی شهرستان شاهرود خواست تا با مطالعه دقیق مطالب بسته تحولی، نسبت به توجه و همکاری خود و دانش آموزان نسبت به مندرجات آن اقدام کرده و طرح بازمهندسی را برای سایر مربیان و دانش آموزان نیز تبیین کنند.

گفتنی است؛ در روزهای آینده نیز همین نشست ها برای معاونین و مربیان پرورشی سایر شهرستان ها بصورت جداگانه برگزار خواهد شد تا مربیان پیشتاز به عنوان سفیران بازمهندسی اصول و فرایندهای اجرایی سند تحول تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی در سطح مناطق، فعالیت جدید خود را آغاز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار