پیش‌بینی برداشت افزون بر 48 هزار تن علوفه خشک در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت امسال پیش‌بینی می‌شود، افزون بر ۴۸ هزار تن علوفه خشک در استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج منطقه شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی برداشت افزون بر 48 هزار تن علوفه خشک در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار کرد: امسال شبدر برسیم به منظور تامین علوفه دام در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع استان کشت شده است.

وی افزود: شبدر برسیم از نباتات علوفه ای است که همه ساله از اوایل ماه مهر تا اواخر آبان در مناطق مختلف به ویژه جنوب استان کشت می شود.

طوقی ادامه داد: شبدر برسیم که در تناوب سایر محصولات زراعی کشت می شود علاوه بر تامین علوفه دام در حاصلخیزی خاک نیز موثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شبدر برسیم قابلیت برداشت هفت چین در سال را دارد، گفت: در شهرستان نیکشهر امسال سطح زیر کشت شبدر برسیم رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و سطح زیر کشت این محصول علوفه ای از۸۰۰ هکتار سال گذشته به یک هزارو ۲۰۰ هکتارافزایش یافته است.
وی افزود: این سازمان به منظور حمایت از کشاورزان تاکنون انواع کود شیمیایی و تن بذر تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار