برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در ایلام از طرح خود دفاع کرد

ایلام(پانا) - پس از اعلام نتایج کشوری و بررسی درخواست‌های اعتراض دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره کشوری جوان خوارزمی طرح امیر غلامی به مرحله داوری کشوری راه یافت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در ایلام از طرح خود دفاع کرد

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان، در همین رابطه سید سعدالله نبوی نژاد مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام گفت: جلسه دفاع از طرح امیر غلامی نماینده استان ایلام با عنوان (جداساز نانوذرات مغناطیسی از محیط های مایع سیال) روز چهارشنبه پنجم آبان ماه با حضور داوران استانی و کشوری برگزار شد.

وی افزود: برای اولین بار است که استان ایلام ۶ طرح برگزیده راه یافته به مرحله داوری کشوری جشنواره جوان خوارزمی را کسب می کند. جشنواره جوان خوارزمی ویژه دانش آموزان متوسطه دوم نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش بوده که در آن دانش آموزان خلاقیت و طرح های نوآورانه خود را در قالب گزارش علمی، ساخت دستگاه و یا ارائه روش و خدمت جدیدی برای حل مشکلات ارائه می کنند.

در جلسه دفاع، داورانی از مرکز به صورت مجازی، این کار را انجام دادند. نماینده بنیاد نخبگان استان ایلام، داور استانی جشنواره پرفسور روشنی از دانشگاه ایلام، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل و مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام برای داوری حضور داشتند.

نبوی نژاد همچنین اعلام کرد: دانش آموزان خلاق، صاحب ایده و نوآور می توانند با مراجعه به پژوهش سرای منطقه یا شهرستان محل زندگی شان، پروژه علمی خود را به صورت نظام مند دنبال و از مشاوره اساتید راهنما، خدمات آزمایشگاهی و علمی این مراکز استفاده کنند.

لازم به ذکر است این جشنواره هر ساله در اردیبهشت و تابستان برگزار می شود و تاکنون ۲۳ دوره آن برگزار شده است. دانش آموزان علاقه مند با مراجعه به سایت سمپاد و مشاهده طرح های برگزیده به آدرس https://sampad.gov.ir می توانند در رشته های مختلف این جشنواره طرح ها و نوآوری های خود را ارائه کنند.

گفتنی است کسب رتبه کشوری برای برگزیدگان، ۱۰ درصد در نمره تراز کنکورشان تاثیر مثبت داشته و این فرصت خوبی برای دانش آموزان خلاق است.

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان در پایان با تاکید بر اینکه امیر غلامی، دانش آموزی بود که در تابستان ۱۳۹۷ توسط پژوهش سرا استعدادیابی شد به موفقیت های این جوان مستعد از جمله کسب مدال‌های برنز المپیاد کشوری نانو در سال ۱۳۹۸ و طلای المپیاد کشوری نانو در سال ۱۳۹۹، کسب مقام های اول جشنواره کشوری علوم و فناوری نانو در سال ۱۳۹۹ ، برگزیده مسابقات لیگ استانی در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و راه یابی طرح وی به مرحله داوری کشوری جشنواره جوان خوارزمی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

هم اکنون امیر غلامی در رشته پزشکی دانشگاه کردستان پذیرفته شده و مشغول به تحصیل است.

تهیه خبر: محمدمهدی سیف و بهاره غریبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار