رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

رویکرد علمی به ارتقای سلامت معنوی در طب، از ضروریات دوران کرونا است

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین آغاز به کار پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب که هم اکنون در شیراز در حال برگزاری است، رویکرد علمی به ارتقای سلامت معنوی را از ضروریات دوران کرونا دانست که در این همایش مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد علمی به ارتقای سلامت معنوی در طب، از ضروریات دوران کرونا است

مهرزاد لطفی در آئین آغاز به کار پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری این رویداد علمی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مباحث مطرح شده در این همایش را از جمله مسایلی برشمرد که در دنیای امروز نیاز به آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به گذشت حدود ۲۰ ماه از دوران کرونا، یکی از پیامدهای این پاندمی را ضرورت ارتقای سطح سلامت معنوی برشمرد و افزود: از جمله مباحث مورد توجه طی دوره های برگزاری این همایش نیز توجه به موضوع ارتقای سلامت معنوی بوده که اکنون در جوامع دنیا یک ضرورت محسوب می شود.

لطفی هم‌اندیشی پیرامون تجربیات موجود در زمینه سلامت معنوی با حضور صاحب‌نظران این عرصه را از دستاوردهای این همایش بین‌المللی برشمرد و افزود: همچنین با توجه به بررسی‌های انجام شده در این حوزه و نیازسنجی شرایط کنونی جامعه، شرکت‌کنندگان به تبادل نظر پیرامون محورهایی نظیر مراقبت متعالی در منزل، علوم بین رشته‌ای و جایگاه روح و روان و نفس، تجارب سلامت معنوی و همه‌گیری کرونا می‌پردازند که اهمیت بسیاری در عرصه سلامت معنوی به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرداختن به موضوع دانشگاه حکمت بنیان را از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش برشمرد که در گذشته نیز مورد توجه قرار گرفته و ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش با استفاده از تجربیات و کمک به هم‌افزایی مباحث علمی در این حوزه، نویدبخش ارتقای سلامت معنوی در سطح جامعه باشد.

پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب شب گذشته در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، دست اندرکاران برگزاری همایش، اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه و حوزه و محققان، آغاز شد و تا ششم آبان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار