مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است

زاهدان(پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این دستگاه است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است

نشست توجیهی فرآیند جذب و سازماندهی اعضای پیشتازان با حضور روسای ادارات دانش آموزی و کارشناسان جذب و سازماندهی به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان، در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با تمامی مسئولیت‌های سنگینی که برعهده دارد به تنهایی قادر به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نیست، فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برای این دستگاه است.

محمود همت افزود: هر سازمانی برای رشد و پویایی باید بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای روز خود را بازمهندسی کند تا بتواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد و سازمان دانش آموزی براساس این ایده به این امر مهم پرداخته است.

وی ادامه داد: براساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی تعلیم و تربیت و همچنین تاکید بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح بعضی واژه ها و نمادهای جامانده از دوران طاغوت و تطابق اهداف و ماموریت های تشکل پیشتازان با اهداف سند تحول، شاهد بازمهندسی اصول و فرآیندهای تشکیلات دانش آموزی بودیم.

همت خاطرنشان کرد: این بازمهندسی بر اساس دو سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است و در 5 محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه ها، نمادها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی تغییراتی رخ داده است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه برای اجرای این بازمهندسی نیازمند تعویض لباس فرم و سایر نمادهای تشکل پیشتازان هستیم، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی ادارات دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق نسبت به اجرای طرح‌های خوداتکایی برای تامین هزینه‌های اجرای بازمهندسی اهتمام ویژه داشته باشند.

همت خاطرنشان کرد: دریافت حق عضویت از دانش آموزان علاقمند یکی از راه های کسب درآمد در این سازمان است که در سال های گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصادی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان از دانش آموزان هیچ حق عضویتی دریافت نمی شد، اما در نظر داریم امسال از دانش آموزانی که با علاقه و اختیار کامل به عضویت تشکل های این سازمان درمی‌آیند مبلغ 7 هزار تومان حق عضویت دریافت شود که در این زمینه نیازمند همکاری مدارس خاص، هیئت امنایی و غیرانتفاعی هستیم. البته در شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار این مبلغ تا 5 هزار تومان نیز می‌تواند تقلیل یابد.

وی بر تلاش همکاران در جذب حداکثری دانش آموزان و مربیان و در گام بعدی بر تربیت اجتماعی و همه جانبه آنان تاکید کرد و گفت: هدف اصلی ما تربیت دانش آموزان برای رسیدن به اهداف متصور در گام دوم انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار