مدارس روستایی آذربایجان‌غربی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر است

ارومیه(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد آموزش حضوری در بیش از 6 هزار کلاس روستایی و عشایری استان بصورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس روستایی آذربایجان‌غربی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر است

«میرصادق جامعی» در ویدئو کنفرانس شورای معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شرایط و موقعیت استان‌ها از نظر جغرافیایی و سطح برخورداری نسبت به هم متفاوت بوده؛ بنابراین شرایط هر استان ایجاب می کند که برنامه‌ریزی‌های استانی لازم برای بازگشایی حضوری مدارس با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و الگوهای آموزشی تعریف شده با در نظرگرفتن جوانب مختلف انجام شود.

وی افزود: تاکنون در مجموع در استان آذربایجان غربی از تعداد 15122 کلاس ابتدایی، 6671 کلاس روستایی و عشایری بصورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی حضوری شده اند.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد بستر آموزش حضوری واکسیناسیون 63 درصد دانش آموزان گروه سنی 12 تا 18 ساله و 96 درصد واکسیناسیون معلمان در دز اول و 68 درصد در دز دوم محقق شده است.

جامعی گفت: با توجه به اینکه برای کودکان زیر 12 سال که اکثریت دانش آموزان ابتدایی را تشکیل می دهند؛ فعلا واکسن تایید شده ای وجود ندارد؛ بنابراین پیشنهاد می شود بازگشایی حضوری مدارس ابتدایی بعد از واکسیناسیون بالای 80 درصد کل جامعه و ایجاد زیرساخت های بهداشتی لازم در مدارس انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار