محمود امانی طهرانی:

مفهوم‌سازی‌های بنیادی در آموزش فقط با عمل آزمایشی امکان‌پذیر است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مفهوم‌سازی‌های بنیادی در آموزش تنها با عمل آزمایشی امکان‌پذیر است گفت در دوران کرونا متوجه شدیم بخش‌های عملی آزمایش اگر نباشد عمل آموزشی نمی‌تواند کیفیت لازم را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مفهوم‌سازی‌های بنیادی در آموزش فقط با عمل آزمایشی امکان‌پذیر است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمود امانی تهرانی در ارتباط زنده با آیین افتتاحیه مرحله کشوری سومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی در شیراز گفت: با بروز کرونا فعالیت های عملی و آزمایشی دروس مختلف به ویژه علوم تجربی دوچار وقفه شد که این مساله کیفیت یادگیری دروسی که رکن آن بر پایه عمل آزمایشی است را تحت تاثیر قرار داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شکل گیری بسیاری از مفاهیم پایه ای در دوره متوسطه اول باید از طریق دستوری و عمل آزمایشی صورت بگیرد که به دلیل دورماندن از عمل آزمایشی انجام نگرفته است.

امانی تهرانی گفت: با گسترش آموزش مجازی نوآوری در عرصه های آزمایشی بیش از پیش حس شد و باید اعمال آزمایشی را با استفاده از فضای مجازی به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی افزود: همه معلمان نیازمند به اشتراک گذاری تجربیات تخصصی و شخصی خود هستند تا با استفاده از این تجربیات انتقال مفاهیم آزمایشی به بهترین نحو صورت گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اهمیت روش های قبلی ما در آموزش و پرورش برای همگان روشن شده است و باید به وسیله روزآمد سازی روش ها و فنون یاددهی ،یادگیری کیفیت یادگیری را افزایش دهیم.

امانی تهرانی گفت: هریک از معلمان باید با خلاقیت و خلق ایده و به اشتراک گذاری آن در ساخت روشهای جدید آموزش سهیم باشد.

گفتنی است مرحله کشوری مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی از 3 تا 6 آبان ماه باحضور معلمان منتخب علوم تجربی سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار