پیش‌بینی بارش برف و باران و یخبندان در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت از روز سه شنبه با کاهش دمای هوا بارش باران و برف و یخبندان در سطح این استان پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی بارش برف و باران و یخبندان در اردبیل

به گزارش استانداری اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از اوایل روز سه‌شنبه ۴ آبان تا صبح پنج شنبه ۶ آبان ماه، در شهرستان‌های خلخال و کوثر، افت دمای محسوس همراه با بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در مورد مخاطره این هشدار هواشناسی، کاهش محسوس دمای هوا، رخداد یخبندان و دمای زیر صفر درجه سلسیوس، بارش باران و بارش خفیف برف به ویژه در نواحی کوهپایه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: طبق اطلاعیه مدیریت بحران استان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال سرمازدگی محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

عبدالعلی‌پور تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به تسریع برداشت محصولات باغی و زراعی از جمله صیفی‌جات، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندو‌های زنبور عسل، تسریع در هر گونه عملیات زراعی محصولات پاییزه، تنظیم دمای انبار فنی محصولات کشاورزی و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به انبار‌های فنی، تنظیم ورودی و خروجی آب استخر‌های پرورش ماهی‌های سرد آبی، تخلیه آب و جمع‏ آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و محافظت از ادوات کشاورزی با توجه به روند کاهشی دما و جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل سالن‌ها توصیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار