کرمان میزبان همیشگی جشنواره موسیقی نواحی ایران شد

تهران (پانا) - آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه ٢ آبان ماه در باغ موزه وزیری برگزار شد و طبق اعلام معاون امور هنری وزارت ارشاد، قرار شد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برپا شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کرمان میزبان همیشگی جشنواره موسیقی نواحی ایران شد

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، این برنامه با اجرای مولودی خوانی آغاز شد و سپس مدیرکل ارشاد کرمان پشت تریبون قرار گرفت.

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: امشب و در شب ولادت پیامبر مهربانی و لبخند در طلیعه طلوعه دلیل خلقت کائنات، شادمان هستیم که صفحه دیگری از کتاب چشنواره موسیقی نواحی ایران را با یکدیگر ورق می زنیم.

وی افزود: در حالیکه با بیم و امید به عقب نشینی ویروس کرونا چشم دوخته ایم کرمان میزبان ج…
[۶:۱۲, ۱۴۰۰/۸/۳] ⁦+98 912 869 6764⁩: کسانی که با حوزه اقوام سر و کار دارند، حتما درباره حد و حدود ایران فرهنگی بخوانند. بنده معتقدم اگر فرزندان ما با ایران فرهنگی آشنا شوند با غرور به تاریخ این سرزمین می‌بالند و باز هم سردار سلیمانی‌هایی از این خاک پدید می‌آیند.

استاندار کرمان اظهار کرد: بنده خیلی نگران هستم از اینکه فرزندان ما ذیل فضای مجازی اصالت و هویتشان کمرنگ می‌شود. همه رشادت‌ها، جنگاوری‌ها در دل اقوام است. اما تکه‌تکه شدن، ما را با تهدید هویتی مواجه می‌کند و‌ هنر خودش می‌تواند یک عامل پی باشد.

زینی‌وند تاکید کرد: ما می‌خواهیم، دبیرخانه دایمی این جشنواره حتما در کرمان و این امر تداوم داشته باشد و کرمان سالها میزبان این رویداد جذاب بماند.

سپس مراسم تجلیل از دو هنرمند شاخص موسیقی کرمان با حضور مدیران فرهنگی از کرمان و تهران صورت گرفت. پیروز ارجمند و فواد توحیدی دو هنرمندی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
توحیدی اظهار کرد: کار خاصی نکردم و همه‌اش وظیفه بوده است اما امیدوارم چراغ این جشنواره همیشه در کرمان روشن بماند.
پیروز ارجمند نیز در مراسم تجلیلش گفت: خوشحالم در جشنواره چهاردهم به بنده لطف داشتند و‌ می‌توانم به عنوان میراث دار در خدمت مردم عزیزم باشم.

سپس نوبت اجرای عاشق علی از آذربایجان رسید.

در بخش دیگری از مراسم، شالویی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) در سخنانی گفت: این توفیق را دارم در شهر کرمان باشم که نامش با سردار سلیمانی عزیز ثبت و ضبط شده و گره خورده است. همچنین از برگزارکنندگان این رویداد مبارک تشکر می‌کنم.

او اعلام کرد: من‌ با پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان موافقت خود را اعلام می‌کنم؛ کرمان این ظرفیت را دارد که این رویداد را برای همیشه میزبانی کند.

اجرای موسیقی اساتید و پیشکسوتان در بخش دیگری از مراسم صورت گرفت و در نهایت از خان محمد آدینه‌پور ، خداداد زنگشاهی، قدرت‌الله فتحی، عاشیق حسن اسکندری ، هوشنگ کردستانی، محمد شکارچی و بهرام مهر بخش در قالب هنرمندان فعال موسیقی نواحی ایران قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار