Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه چه راهکاری دارد؟

تهران (پانا) - این روزها استفاده از ایمیل برای ارتباط با دیگران به یک راهکار رسمی و عمومی تبدیل شده و بسیاری از افراد و سازمان‎ها، مکاتبات خود را با این سرویس انجام می‎دهند. اما داستان ارسال ایمیل اشتباهی همچنان یک مسئله مهم و گاهی دردسرساز است. شرکت گوگل در قابلیت جدید Gmail راهکاری در اختیار کاربران خود قرار داده که تا حد زیادی می‎تواند از ارسال ایمیل اشتباه جلوگیری کند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
Gmail برای جلوگیری از ارسال ایمیل اشتباه چه راهکاری دارد؟

به گزارش آخرین خبر، ارسال ایمیل در سرویس Gmail عملی بسیار ساده است. تنها کافیست وارد حساب خود شده و دکمه + در بخش سمت راست پایین صفحه را بزنید. صفحه کوچکی در همان بخش نمایشگر دستگاه شما باز خواهد شد که اجازه می‎دهد پیام جدید خود را نوشته، فایل به آن پیوست کرده و ارسال کنید.

تا به اینجای کار شرایط عادی و سریع است ولی مسلماً چالش‎ها زمانی آغاز خواهند شد که بخواهید ایمیلی پراهمیت، حاوی اطلاعاتی حساس به شخصی مهم ارسال کنید. آنگاه است که دقت خود را باید بسیار بالاتر ببرید تا پیامی که ارسال می‎کنید، حاوی اطلاعات اشتباه نبوده یا حتی به فرد اشتباهی ارسال نشود.

گوگل به تازگی اعلام کرده در حال کار بر روی قابلیتی است تا به کاربران اجازه دهد به صورت راحت‎تری ایمیلی که در حال ارسال آن هستند را رصد کنند. در واقع این قابلیت جدید می‎تواند کنترل بیشتری بر روی نحوه ارسال ایمیل در اختیار کاربر قرار دهد تا پیش از ارسال ایمیل به فرد اشتباه، مخاطب را با دقت بیشتری شناسایی کرد.

برای مثال این قابلیت با وارد کردن آدرس ایمیل، در پایگاه داده کاربران گوگل جستجو کرده و تصویر مخاطب به همراه نام ثبت شده آن را به شما نشان می‎دهد. به این ترتیب شما می‎توانید پیش از ارسال ایمیل، صاحب واقعی آدرس ایمیل را ببینید.

قابلیت دیگری که گوگل در حال کار روی آن است، مشخص کردن ارتباط فرد با شماست. اگر پیام ایمیلی که در حال ارسال آن هستید، مخاطبی غیر از مخاطبان آدرس شما داشته یا در دایره همکاران، دوستان و آشنایان شما نباشد، گوگل یک پیام هشدار به شما نشان می‎دهد تا به نوع پیش از ارسال ایمیل اشتباهی، شما را آگاه سازد.

بروزرسانی آتی قابلیت‎های جیمیل همچنان یک امکان جالب دیگر را نیز ایجاد خواهد کرد که به کاربر اجازه تعریف سمت یا عنوان در دایره‎های مختلف داخل بخش مخاطبان است. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که سمتی که برای فرد در بخش مخاطبان خود نوشته‎اید، دیگر مانند قبل، برای مخاطبان دیگری که دریافت‎کننده یک ایمیل شما هستند، ارسال نشود.

این قابلیت به خوبی حریم خصوصی و کاری شما و حتی ارتباطات بین سازمانی را حفظ کرده و کمک می‎کند تا بتوانید به خوبی از آگاهی افراد دیگر از ارتباط خود با مخاطبانتان، جلوگیری کنید.

بنابر اعلام گوگل این قابلیت‎های جدید برای کاربران گوگل در دسته‎های مختلف از دو ماه دیگر عرضه شده و به صورت عمومی قابل استفاده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار