فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا

طارمی و اسکوچیچ هر دو درست می‌گویند؛ ساختار فوتبال ایران غلط است

ساختار غلط باعث شده سن آموزش در فوتبال ایران بالا برود

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در ماجرای اختلاف مهدی طارمی و دراگان اسکووچیچ، حق با هر دو نفر است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
طارمی و اسکوچیچ هر دو درست می‌گویند؛ ساختار فوتبال ایران غلط است

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا، درباره اختلاف به وجود آمده بین سرمربی تیم ملی و مهدی طارمی گفت:« من فکر می‌کنم تا حدودی اسکوچچیچ درست گفته است، البته صحبت‌های طارمی هم باید به درستی متوجه شویم. اما واقعیت این است که فوتبال ایران به لحاظ داشتن استعداد و توانایی تکنیکی و جسمانی شرایط بسیار خوبی دارد اما در بحث تاکتیکی و به ویژه در رده‌های پایه که اموزش به درستی انجام نشده است ضعف بزرگ در تاکنیک داریم. »

وی ادامه داد : « همین موضوع باعث می‌شود تا بازیکنی که در رده پایه است و با فقر تاکتیکی روبه‌رو می‌شود براساس شخصیت ذهنی و فنی مختص به خودش و نه براساس واقعیت‌های موجود پروسه آموزشی را طی می‌کند و درست همینجاست که مشکل به وجود می‌آید و فکر می‌کنم اسکووچیچ هم به درستی به آن اشاره کرده است. مهدی هم در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده که مشکل جای دیگری است و فکر می‌کنم منظورش همین ساختار غلط فوتبال ایران است که مربوط به بازیکن نمی‌شود و از ابتدا وجود داشته و در سن بزرگسالی باید این ساختار اصلاح شود. »

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به اینکه فوتبال ایران متکی به استعدادهایی است که در آن ظهور می‌کنند، عنوان کرد: « به خاطر همین ساختار غلط بازیکنان ایران در سطح یک فوتبال ایران دیرتر شناخته می‌شوند. در تیم ملی سردار آزمون و مهدی طارمی را با یکدیگر مقایسه کنید؛ آزمون از کودکی که در اروپا بوده فوتبالش را هم پیگیری کرده اما مهدی طارمی خیلی دیر به چشم آمد در صورتی که اگر او به درستی آموزش دیده بود قطعا الان شرایط بهتری را تجربه می‌کرد و مسیر شکوفایش موفق‌تر از الان بود. »

آشوبی عنوان کرد: « ساختار غلط فوتبال ایران باعث شده تا سن آموزش هم بالا برود، در صورتی که سن آموزش بین ۱۳ تا ۱۶ سالگی است که به فرد تاکتیک‌های فوتبالی را یاد داد بعد از آن و به ویژه در رده بزرگشالان اصلاح این ساختار نادرست کار سختی است و این ایراد در تیم ملی بیشتر از همه بروز می‌کند چرا که اکثر بازیکنان در داخل ایران زیر نظر مربیان داخلی خود هستند و در اردوی تیم ملی این کار خیلی به سختی انجام می‌شود چون ارتباط هم کمتر است. بنابراین من معتقدم صحبت‌های هر دوی آنها از یک منظر قابل تامل است و باید به آن توجه کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار