در گفت‌وگو با پانا؛

روزبه کاظمی نشاط: تلاش من دست یافتن به تجربه‌ای تازه در فرم بود

تهران (پانا) - روزبه کاظمی نشاط، که در بخش تجربی سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره این جشنواره و فیلم کوتاه تجربی‌اش توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
روزبه کاظمی نشاط: تلاش من دست یافتن به تجربه‌ای تازه در فرم بود

روزبه کاظمی نشاط کارگردان فیلم کوتاه «افتادن» که در بخش تجربی سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره این اثر و اینکه آیا فیلمی تجربه‌گرا یا اکسپریمنتال محسوب می‌شود یا خیر، بیان کرد: نمی‌توان برای فیلم کوتاه «افتادن» خلاصه داستان یا روایتی یک خطی ارائه داد چراکه تلاش من در این اثر کوتاه سینمایی این بود که در فرم فیلم به تجربه‌ای تازه دست پیدا کنم. به اعتقاد من این فیلم کوتاه، داستانی خطی ندارد اما اگر بخواهم توضیحی ساده درباره‌اش بدهم باید بگویم که «افتادن» قصه رابطه میان یک زن و شوهر است که دچار اختلال‌هایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه به همین دلیل عنوان «افتادن» را برای فیلم انتخاب کرده است، اظهار کرد: اتفاقی که در رابطه این زوج رخ می‌دهد باعث از دست دادن و همین‌طور از پا درآمدن یک رابطه می‌شود و فکر می‌کنم که واژه «افتادن» تمامی این مفاهیم را در بر می‌گیرد و در دل خود دارد.
این کارگردان همچنین گفت: خوشبختانه در زمان ساخت فیلم و به هنگام تولید اثر با مشکل خاصی روبرو نشدم و این فیلم کوتاه را در فضای اکسپریمنتال ساختم. در واقع باید بگویم که فضای تجربی در عین حال که قواعدی مختص به خود را دارد اما به هر حال دست فیلمساز را باز گذاشته و کمتر او را محدود می‌کند. حتی می‌توانم بگویم که به کارگردان امکان کشف کردن را روا می‌دارد و باعث می‌شود که هنگام پرداخت اثر در این فضا نکات تازه‌ای در فیلمسازی کشف شود و جهانی تازه پیش چشمان فیلمساز گسترش یابد.

وی همچنین درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و کسب اعتبار مورد تایید شدن این جشنواره برای معرفی فیلم به اسکار، گفت: من فکر می‌کنم که اسکار کوالیفاید شدن جشنواره، در نهایت باعث ارتقای سطح کیفی جشنواره به ویژه در بخش بین‌المللی خواهد شد و این تاثیر را می‌توان به خوبی مشاهده و ارزیابی کرد. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بستری را فراهم می‌آورد که از دریچه آن فیلم‌های کوتاه با مخاطبان خودشان روبرو شوند و این اتفاقی بسیار خوب و مثبت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار