کارگاه توانمندسازی معلمان جدیدالورود برگزار می‌شود

قم(پانا) - برگزاری دوره های کارگاهی توانمندسازی معلمان جدیدالورود ناحیه 4 قم در نشست رابطین و سرگروه‌های آموزشی مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه توانمندسازی معلمان جدیدالورود برگزار می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، نشست رابطین و سرگروه های آموزشی ناحیه 4 آموزش و پرورش قم با هدف ارائه فعالیت های انجام شده توسط واحد تکنولوژی و گروه های آموزشی و تشریح طرح ها و برنامه های حوزه آموزش ابتدایی با حضور مدیر ناحیه برگزار شد.

«نادر کریمی بیرانوند» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 در این نشست با اشاره به توصیه موکد رهبر معظم انقلاب به ایجاد تحول در آموزش و پرورش بیان کرد: ایجاد تحول بنیادین از الزامات اساسی آموزش و پرورش است و این تحول باید از مدارس آغاز شود.

وی چگونگی تفکر صحیح به دانش آموزان را از نکات مهم آموزش در مقطع ابتدایی عنوان کرد و گفت: ارائه تکالیف هدفمند به دانش آموزان در راستای ارتقای توانمندی های مرتبط با تفکر از مهم ترین راه های رسیدن به این هدف است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4، خطاب به سرگروه های آموزشی تأکید کرد: از ایجاد استرس در معلمان و دانش آموزان هنگام نظارت و رصد فعالیت های آموزشی و تربیتی در کلاس های مجازی پرهیز کنند و ضمن بیان نکات قوت کلاس، راهکارهایی عملی و دائمی برای رفع نقاط ضعف احتمالی کلاس ها با بیانی مناسب ارائه شود تا این نظارت اثربخش باشد.

در ادامه، کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی ناحیه از تشکیل کارگروه های طرح های تحولی خوانا و سواد دیجیتال در مدارس ناحیه خبر داد و افزود: در سال تحصیلی گذشته 5 درصد مدارس، تحت پوشش طرح تحولی خوانا قرار گرفته بودند که این رقم امسال 25 درصد از کل مدارس ناحیه را شامل می شود؛ همچنین 5 درصد از مدارس ناحیه، امسال تحت پوشش طرح تحولی سواد دیجیتال قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری کارگاه هایی در راستای توانمندسازی معلمان جدیدالورود برگزار شده و این کارگاه ها در قالب بررسی کتب درسی پایه ها در طول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار