در گفت‌وگو با پانا؛

ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

تهران (پانا) - محمد معین روح‌الامینی که امسال با فیلم کوتاه «لئو» در بخش داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره این اثر توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ردی از  لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

آزاده فضلی - محمد معین روح‌الامینی فیلمساز که با فیلم کوتاه «لئو» در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این فیلم و نامگذاری آن توضیح داد: این فیلم داستانی کوتاه، قصه زندگی خالد را که در یک موقعیت خاص وظیفه گزارش فوتبال را بر عهده دارد، روایت می‌کند. لوکیشن فیلم نیز در شهر کاشان و و در یک جاده است که به نام «جاده گاز» شناخته می‌شود. نام اثر را نیز «لئو» انتخاب کردم، که لئو در واقع همان «لیونل مسی» است که در این اثر به عنوان قهرمان بچه‌ها شناخته می‌شود.

وی درباره چالش‌هایی که به هنگام ساخت این اثر کوتاه با آن‌ها مواجه بود، گفت: قطعا همواره به هنگام ساخت اثر چالش‌های کوچک و بزرگ بسیاری سر راه فیلمساز قرار می‌گیرد اما اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین چالشی که من در این فیلم با آن مواجه بودم به قصه فیلم و همین‌طور بازیگران کار مربوط می‌شد. چون قصه فیلم در خارج از ایران و در کشور یونان اتفاق می‌افتاد، بازیگران فیلم باید به دو زبان عربی و یونانی حرف می‌زدند که من از نابازیگر استفاده کردم و هر دو زبان به آن‌ها آموزش داده شد. تلاش ما این بود که لحن و لهجه زبان‌ها به درستی ادا شود و این گونه نشود که چند دیالوگ از این زبان‌ها را صرفا حفظ کرده باشند.

روح‌الامینی اظهار کرد: همیشه مقوله مهاجرت و پرداختن به چنین موضوعی یکی از دغدغه‌هایم بوده و به ویژه مهاجرت از نگاه کودکان و چالش‌هایی که بعد از مهاجرت در مسیر گریبان آنها را می‌گیرد به نظرم ماجرایی است که باید به آن پرداخته شود؛ چون کودکان به نوعی ناخواسته بدون رضایت خودشان مجبور به این انتخاب می‌شوند.

وی درباره پیوستن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به جرگه جشنواره‌های معتبر مورد تایید اسکار، گفت: به‌نظرم اتفاق خیلی مهم و خوبی است اما جشنواره تهران باید برای حفظ این امتیاز تلاش بیشتری داشته باشد، چراکه این اتفاق به راحتی به دست نمی‌آید و باید در جهت حفظ این موقعیت بزرگ تلاش کرد. تنها مکانی که امکان نمایش فیلم برای ما فیلمسازان کوتاه فراهم است، همین جشنواره‌ها هستند. به ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران که هم مخاطبان زیادی دارد و هم از اعتبار خوبی برخوردار است و همین دیده شدن فیلم توسط مخاطبان جشنواره، مزیتی است که این فستیوال به فیلم ارزانی می‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار