تخصص در شورای نسیم‌شهر قربانی طایفه‌گرایی شده است

بهارستان(پانا)- با وجود این که نزدیک به چهار ماه از انتخابات شورای شهر می‌گذرد و اکثر شهرها در استان تهران شهرداران خود را شناخته است اما نسیم شهر هنوز در یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه خود که انتخاب شهردار است ناتوان مانده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تخصص در شورای نسیم‌شهر قربانی طایفه‌گرایی شده است

اکنون که اکثر شهرهای استان تهران کلیدداران شهر خود را شناخته‌اند اما اعضای شورای‌شهر نسیم‌شهر هنوز بر سر اختلاف نظرهای شخصی خود یا شاید منفعت پرسودی که در انتخاب شهردار به اعضا می‌رسد با فرصت سوزی شهر را با چالش اساسی مواجه ساخته‌اند.

اعضای ششمین دوره شورای شهر نسیم‌شهر که شروع به کار خود را با جنجال وحاشیه آغاز کردند؛ جدال بر سر انتخاب هیئات رئیسه و اکنون نیز انتخاب شهردار که فرصت رسیدگی و آسیب‌شناسی شهر را از شورا می‌گیرد تا جایی که دومین انتخاب شهردار توسط اعضا شکست می‌خورد.

هنوز حدود دو هفته از انتخاب عباس جلالوند از سوی اعضای شوای‌شهر به عنوان دومین شهردار نسیم شهر نگذشته بود توسط همین اعضا که پای صورت جلسه انتخاب عباس جلالوند را امضا کرده بودند امضای خود را پس گرفته‌اند.چرا که یکی از مهم‌ترین وظیفه شورا این است که با علم و آگاهی شهردار را انتخاب کنند نه اینکه بر سر منافع خود با شهردار اختلاف پیدا کنند.

علت این عملکرد ضعیف نبود نیروهای متخصص و کارآمد در شورای شهر است که به جای پرداختن به مسائل و مشکلات شهر و شهروندان به دنبال منافع شخصی و سیاسی خود هستند شاید فراموش کرده اند که به چه دلیل مردم به آنان اعتماد کرده و این افراد را راهی پارلمان شهری کرده‌اند و لازم است مسئولان و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده و وظایف فراموش شده توسط اعضای شورای شهر را یادآوری کنند.

نتیجه این اختلافات و حواشی به انتخاب‌های غلطی باز می‌گردد که از سوی مردم شکل می‌گیرد چرا که طایفه گرایی جای خود را به تخصص داده و همین امر مانع حضور افراد کاردان و متخصص در عرصه مدیریت شهری شده است.

امیدواریم اعضای شورای شهر سرنوشت شورای دور پنجم را نصب العین قرار داده بدور از منفعت شخصی وحاشیه گامی مهم و اساسی در جهت رفاه حال شهروندان و توسعه شهری بردارند.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار