فیلم ترسناکی که در هفته اخیر گیشه سینمای ایران را تکان داد

مصباح: پیشنهاد می‌کنم «پوست» را در سینما ببینید و منتظر اکران آنلاین نباشید

تهران(پانا) – تهیه‌کننده فیلم پوست به کسانی که منتظرند تا این فیلم وارد چرخه اکران آنلاین شود توصیه کرد؛ فرصت تماشای این فیلم در سینما را از دست ندهند زیرا تماشای «پوست» در سینما متفاوت از آن چیزی است که در مانیتورهای کوچک دیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فیلم ترسناکی که در هفته اخیر گیشه سینمای ایران را تکان داد

سینما در دو سال اخیر همانند دیگر مشاغل و صنایع، صدمات زیادی را از شرایط کرونایی متحمل شد و شمار زیادی از پروژه‌های مهم سینمایی تعطیل شدند یا به تعویق افتادند.
از سوی دیگر گروهی از فیلم‌سازان از سینما به تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کوچ کردند و بسیاری از صاحب‌نظران جایگاه سینما را نه‌فقط در ایران که در جهان با مخاطرات جدی روبرو دیدند و تاکنون نیز سینمای ایران با این مخاطرات دست‌وپنجه نرم می‌کند.
در نبود سینما و بسته شدن و تعطیلی پروژه‌های سینمایی قدرت شبکه نمایش خانگی چندین برابر شد و رشد بالای شبکه نمایش خانگی یکی از مهم‌ترین رویداد‌های این روز‌های عرصه تصویر است. گسترش پلتفرم‌ها و همچنین بالا رفتن تعداد آثار تولیدشده عملاً سینما را به محاق فراموشی و رخوت برده بود، اما در این میان تنها با اکران یک فیلم سینمایی هنر هفتم سرنوشتی جدیدی پیدا کرد.
بعد از مدت‌ها ژانر وحشت به سینما بازگشت
«فیلم پوست» فقط در دو روز اول اکران 55 میلیون فروش داشته و کارگردان این فیلم معتقد است ممکن است تا 10 سال آینده ساخت فیلم تخیلی در ایران بیشتر قوت بگیرد و این بستگی دارد اینکه فیلم‌سازان از ساخت فیلم‌هایی با موضوع ملودرام‌های اجتماعی خسته شده‌ باشند و بخواهند ذائقه مخاطبان را تغییر دهند.
فیلم «پوست» که در روز چهارشنبه 21 مهرماه روی پرده سینماهای کشور رفت در اولین روز اکران خود در ۸۱ سالن سینما و ۲۴۴ سانس توانست ۲هزار ۳۱۸ مخاطب را با خود همراه کند و به فروش۵۵۶,۳۲۰,۰۰۰ ریالی دست یابد.
این استقبال نویدبخش آینده‌ای درخشان برای سینمای هنر و تجربه است. این فیلم در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، با جلب نظر منتقدان و مخاطبان در هفت رشته مختلف نامزد شد و دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی را از آن خود کرد و حالا این روزها علی‌رغم وجود شرایط کرونا احتمال می‌رود که بتواند رکورد گیشه در شرایط کرونا را بشکند.
«محمدرضا مصباح» تهیه‌کننده فیلم پوست عنوان کرد: «این فیلم محصول سینمای مستقل است و تکیه‌گاه چنین فیلم‌هایی فضای آرتیستی و هنری است، درنتیجه ما خیلی بر اسامی بازیگران مطرح و سلبریتی ها تاکید نداریم.»
وی با اشاره به اینکه نوع فیلم‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارند درباره تبلیغات فیلم در صداوسیما گفت: «طی گپ‌وگفت با دوستان صداوسیما به نظر می‌رسد برای «پوست» مقدار محدودی تیزر در نظر گرفته‌اند البته هنوز به قرارداد نرسیده‌ایم بااین‌حال امیدواریم بامحبتی که دوستان صداوسیما دارند و تعاملاتی که برقرار می‌شود، شاهد کمک تلویزیون باشیم تا فیلم‌های این‌چنینی بیشتر دیده شوند.»
وی افزود: «با این نوع حمایت‌ها مردم ترغیب می‌شوند تا در این شرایط سختی که برای سینما پیش‌آمده، به سالن‌ها بروند چون این موضوع می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند.»

تلویزیون تمایلی به خرید فیلم «پوست» مانند «یدو» ندارد
این تهیه‌کننده درباره اینکه چرا درباره حق پخش «پوست» با صداوسیما هم صحبت شده بود یا نه گفت: «طبیعتاً تلویزیون آن هزینه‌ای را که برای «یدو» کرد، برای «پوست» نخواهد کرد. در آن مقطع «یدو» به خاطر شرایط کرونایی قید اکران سینمایی را زد، شرایط به گونه‌ای بود که تلویزیون هم تعامل خوبی با ما برقرار و به این فیلم کمک کرد به همین ترتیب فیلم قبل از سینما از تلویزیون پخش شد.»
وی افزود: «درباره «پوست» اما بعید می‌دانیم آن فضا از سوی صداوسیما ایجاد شود اما ما آمادگی همراهی و همکاری این چنینی را با تلویزیون داریم اما فکر نمی‌کنم خود صداوسیما این بودجه و این امکان را داشته باشد که با فیلم‌هایی مانند «پوست» با آن عدد و رقم «یدو» برخورد کند، طبیعتاً رقم پیشنهادی کمتر خواهد بود ضمن اینکه اگر «پوست» در سینما دیده شود بسیار جذاب‌تر خواهد بود.»
وی درباره اکران آنلاین این فیلم بعد از اکران عمومی گفت: «به کسانی که منتظر هستند «پوست» وارد چرخه اکران آنلاین شوند، می‌گویم که فرصت تماشای فیلم در سینما را از دست ندهند. تماشای «پوست» در سینما متفاوت از آن چیزی است که در مانیتورهای کوچک دیده می‌شود.»

دیگر پرفروش‌ها
اهالی فیلم سینمایی «دینامیت» را تافته جدا بافته سینمای کرونازده تعبیر می‌کنند. این فیلم با فروش 15 و نیم میلیاردی‌اش بعد از 11 هفته اکران عمومی با تفاوت فروش بسیار بالا از سایر فیلم‌های درحال اکران همچنان صدرنشین سینما در شرایط کرونایی این دوسال اخیر است. «دینامیت» پس از کش‌وقوس‌های فراوان روانه اکران عمومی شد و در شرایطی که کرونا باعث آسیب جدی به سینما شده بود و آن را دچار ورشکستی کرده بود این فیلم ورق را تا حدودی برگرداند و رکورد پرفروش‌ترین فیلم در دوران کرونا را از آن خود کرده است.
دینامیت سینما را از غرق شدن نجات داد
کمتر کسی از اتفاقات رخ داده برای این فیلم سینمایی خبر دارد. «دینامیت» در سال ۹۸ آماده اکران شد، اما پروانه نمایش آن صادر نشد و به دلیل عدم صدور پروانه نمایش از حضور در جشنواره فجر جا ماند.
اکران «دینامت» حتی در آخرین لحظات هم مشخص نبود و کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم از میزان حمایت پایین سازمان سینمایی گلایه داشتند و عنوان کردند که پس از گذشت سه سال از ساخت فیلم با دو یا سه برابر این کمک نیز نمی‌توان جلوی ضرر و زیان آن را گرفت.
«ابراهیم عامریان» تهیه‌کننده این فیلم گفته بود: «تا آخرین لحظه تصمیم نداشتیم «دینامیت» را روی پرده ببریم، اما در آخرین جلسه شورای صنفی که دوستان سینمادار هم در آنجا حاضر بودند، تصمیم گرفتم که این فیلم را اکران کنم به این خاطر که با اکران نشدن «دینامیت»، آینده سینما به خطر می‌افتاد، چون بسیاری از سینماداران تصمیم داشتند که هفته بعد از جلسه، سینما‌ها را به‌طورکلی تعطیل کنند و این اتفاق پیامد‌های بسیار بدی داشت.»

درخت گردو نیامده پرفروش شد
درخت گردو هم فیلم دیگری است که در زمان پیک کرونا تن به اکران داد، گرچه این فیلم هم قرار بود در تیرماه و هم‌زمان با دینامیت اکران شود ولی نهایتاً در شهریور این اتفاق افتاد و فروش نسبتاً خوبی را هم تا اینجا تجربه کرده است. این فیلم علی‌رغم اینکه مدت‌زمان کوتاهی است که اکران شده توانست با ۲ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان فروش بعد از دو هفته اکران عمومی در جایگاه دوم آمار فروش سینماهای کشور قرار بگیرد.
فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در سال 1398 ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی پور ایفای نقش می‌کنند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال 1398 به نمایش درآمد که توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد. همچنین در سال 1399، این فیلم به مدت یک هفته در کردستان اکران شد. خلاصه فیلم: داستان بمباران شیمیایی سردشت است این روایت در روستاهای غرب کشور اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار