کارگاه آموزشی خبرنگاران پانا در قم برگزار شد

قم(پانا) - کارگاه آموزشی توجیهی خبرنگاران پانای استان قم، امروز با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی خبرنگاران پانا در قم برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی توجیهی خبرنگاران پانای استان قم در سال تحصیلی جاری، امروز با حضور جمعی از دانش آموزان خبرنگار نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم با تبریک ایام هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: بحمدالله با تغییراتی که در خبرگزاری پانای استان صورت گرفته و نیز با تلاش های خبرنگاران دلسوز و با انگیزه، پس از چندین ماه وقفه فعالیتی، رتبه این خبرگزاری در سطح کشور، به مقبولیت قابل توجهی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر اردیهشت سال جاری تاکنون بیش از 600 مورد از انواع خبرها در صفحه قم بارگذاری شده و بیش از 125 هزار مورد بازدید داشته است و امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش بیشتر، شاهد رتبه های بهتری که شایسته استان هست، باشیم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان قم تاکید کرد: در افقی که برای خبرگزاری ترسیم شده، تا سال 1404 هر مدرسه باید یک خبرنگار پانا داشته باشد و در سازماندهی تشکل پیشتازان به صورت گروه، تیم و رسته، حضور یک خبرنگار الزامی است.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم برای سال تحصیلی جاری، حدود 680 دانش آموز خبرنگار جذب کنیم، بنابراین، از دانش آموزان می خواهیم نسبت به ورود به این عرصه اقدام نمایند.

در ادامه، قالب خبر، عناصر و ارزش های خبری و بایدها و نبایدهای خبرنویسی که خبرنگاران پانا پیش از این، در دوره های مجازی توسط مربیان فراگرفته بودند، توسط «ابوالفضل بمانی» سرپرست خبرگزاری پانا در استان یادآوری شد و ضمن مرور صفحه استانی پانا، یک نمونه خبر برگزاری همایش، به عنوان آموزش کارگاهی ارائه و از خبرنگاران خواسته شد تا مشابه آن را به منظور تمرین، بررسی و ارزیابی، بازنویسی و ارسال کنند.

ضرورت استمرار فعالیت خبرنگاران بخصوص در حوزه آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه هر ماه یکبار و الزامات صدور کارت و مجوز خبرنگاری از مواردی دیگری بود که در کارگاه فوق مورد بحث و تبادل نظر و تاکید قرار گرفت.

خبرنگاران: الهه شیری/ متینا بهمن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار