ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان افتتاح شد

رشت(پانا) - ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان با حضور رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون، مسئولان استانی و مدیران دانشگاهی مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان، رییس دانشگاه گیلان در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: این دانشکده که ساخت آن از سال ۹۴ با زیربنای ۵ هزار و ٧٢٧ مترمربع در ۴ طبقه آغاز شده بود با صرف ۵۰میلیارد تومان هزینه امروز افتتاح شد.

احمد رضی افزود: دانشکده مهندسی مکانیک در سه رشته گرایش طراحی جامدات، تبدیل انرژی و دینامیک کنترل و ارتعاشات فعالیت می کند که در سال جاری در رشته مکاترونیک نیز موفق به اخذ مجوز و پذیرش دانشجو شد.

وی اظهار کرد: در این دانشکده ۳۰ عضو هیات علمی و حدود یک هزار دانشجو به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد ١٠٠ دانشجو در مقطع دکتری هستند.

رییس دانشگاه گیلان اضافه کرد: دانشکده مهندسی مکانیک در رتبه بندی شانگهای در زمینه تخصصی مهندسی مکانیک دارای رتبه ۳۰۰ تا ۴۰۰ است.

آغاز به کار فرآیند جذب و استقرار فناوران در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان

همچنین فرآیند جذب و استقرار فناوران در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان امروز با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

این مرکز به مساحت یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده شد تا محلی برای اجرایی شدن ایده های نوآورانه و فعالیت استارت آپ ها در حوزه های متنوع از جمله صنعت دیجیتال، صنایع هوایی و شهر هوشمند و کمک به تجاری‌سازی محصولات باشد.

در کنار مراسم استقرار فناوران در این مرکز، نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه های استان گیلان در معرض دید پژوهشگران و جامعه دانشگاهی قرار گرفت.

در این نمایشگاه آخرین و مهمترین دستاوردهای فناورانه دانشگاه های استان گیلان دستاوردهای حوزه ای مختلف از جمله فنی مهندسی، IT، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی، هنر و معماری مشتمل بر ۵۶ فناوری از دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی استان، شرکت نیوساد و صندوق پژوهش و فناوری گیلان ارائه می شود.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و در دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار