تداوم بارش‌ها در ۶ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها در ۶ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم بارش‌ها در ۶ استان

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌ها سمنان، تهران، البرز و بخش‌هایی از شمال غرب کشور ادامه دارد. بیشینه بارش برای سواحل دریای خزر و شرق اردبیل پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

فردا (۳۰ مهرماه) در اکثر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و ازبعدازظهر شنبه (اول آبان) با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور، در نواحی شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

یکشنبه (دوم مهرماه) این شرایط علاوه بر مناطق ذکرشده در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز حاکم است. طی روزها دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌ها گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد ییش بینی می‌شود.

همچنین امروز(۲۹ مهرماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش دما و طی روزهای جمعه و شنبه (۳۰ مهرماه و اول آبان ماه) روند افزایشی دما برای این نواحی دور از انتظار نیست.

همچنین طی دو روز آینده برای نوار شرق کشور، دامنه جنوی البرز و همچنین بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، کرمان و اصفهان کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مهرماه) در استان‌های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید و گاهی گردوخاک انتظار می‌رود. طی این مدت خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی است.

آسمان تهران فردا (۳۰ مهر) صاف، تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه (اول آبان) قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری به همراه بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مهر) اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است. همچنین امروز (۲۹ مهرماه) اردبیل با بیشینه دمای ۷ درجه سانتی گراد و فردا (۳۰ مهرماه) بجنورد با بیشینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار