ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان در قالب مدرسه‌ای امن، کاهش دهنده آسیب‌هاست

ارومیه(پانا) - رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تاکید کرد ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان در قالب مدرسه‌ای امن کاهش دهنده آسیب‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان در قالب مدرسه‌ای امن، کاهش دهنده آسیب‌هاست

عبدالصمد عبادی، در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در ارومیه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: در حوزه آموزش و پرورش هر میزان مدارس و ادارات ما براساس اصول پدافند غیرعامل استانداردسازی شوند، سطح آسیب پذیری کاهش می یابد.

رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ایجاد مدارس امن جدید و ایمن سازی مدارس موجود، به دلیل استقرار آنان در گستره کلیه شهرها و همچنین روستاهای کشور ضرورت داشته و افزایش امنیت روانی دانش آموزان و خانواده ها و یأس دشمنان را به همراه خواهد داشت.

عبادی اظهار کرد: برای مصون ماندن از شبیخون فرهنگی باید نقاط قوت و توانمندی دشمنان را بشناسیم و نقاط ضعف و آسیب پذیرشان را ارزیابی کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است در مدارس، فرهنگیان و دانش آموزان را آموزش داده و شیوه های پدافند غیرعامل را نهادینه کنیم و معلمان و دانش آموزان را با مدیریت صحیح بحران در مدارس آشنا کرده و بحران‌ها را مدیریت کنیم.

عبادی بیان کرد: معلمان که به عنوان فرماندهان این عرصه به شمار می روند باید به طراحی آموزشی مناسب بپردازند، دانش آموزان را از اهداف آموزشی خود آگاه سازند، از دانسته های دانش آموزان خود نسبت به محتوای آماده برای تدریس آگاه شوند، هنگام ارائه مطالب، دانش آموزان را با بحران‌ها و محتویات پدافند غیرعامل و همچنین مدیریت بحران در مدارس آشنا کنند.

وی همچنین گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم تفرقه اندازی است و در هفته وحدت که از تدابیر بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده این فتنه ها خنثی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار