استان قزوین رتبه اول کشور در طرح واکسیناسیون فرهنگیان را کسب کرد

قزوین(پانا) - با همراهی آموزش و پرورش استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان استان واکسینه شدند و استان قزوین، رتبه اول کشور در طرح واکسیناسیون فرهنگیان را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استان قزوین رتبه اول کشور در طرح واکسیناسیون فرهنگیان را کسب کرد

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بیست و یکمین نشست غیرحضوری گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی سازمانی که روز چهارشنبه بیست و هشتم مهرماه، با حضور پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، حسینی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان ، کلیه روسا و مدیران مدارس نواحی و مناطق در بستر شبکه شاد برگزار شد، ضمن تجلیل از خدمات جهادی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان اظهار کرد: با همراهی آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۹۸ درصد فرهنگیان استان واکسینه شدند و استان قزوین، رتبه اول کشور در طرح واکسیناسیون فرهنگیان را کسب کرد.

اصغری لازمه پوشش مناسب واکسیناسیون دانش آموزان را همراهی و مشارکت خانواده ها دانست و از مدیران مدارس خواست: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، نسبت به افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخشی از طریق کانال های اطلاع رسانی اولیا و مربیان در هر مدرسه، مشارکت اولیا را برای ترغیب در دریافت واکسیناسیون دانش آموزان جلب کنید.

وی با اشاره به ضرورت اقناع سازی خانواده هادر همکاری و مشارکت حداکثری نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا ادامه داد: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال پوشش واکسیناسیون در این گروه تاکنون به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش آماده تعامل و همکاری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ارتقا سطح سلامت جسمی، روانی و روحی جامعه است.

اصغری با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان را با سبک زندگی سالم آشنا کرد، گفت: مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش سلامت روح و روان دانش‌آموزان است، باید با آموزش های صحیح دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم آموزش و آگاهی بخشی در طرح ارتقاء سواد حرکتی گفت: با فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی آموزشی استراتژیک در راستای این تعاملات می توانیم شاهد اصلاح سبک زندگی و دانش آموزان و ارتقاء وضعیت جسمانی، بدنی و ورزشی دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد خاطرنشان کرد: بسته بودن و ادامه تعطیلی مدارس، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد می‌کند، تعطیلی طولانی مدت مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده است پس از واکسیناسیون دانش آموزان باید کلاس‌های درس به تدریج و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار