مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

اجرای سیستم آبیاری نوین در ۸۱۲۳ هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در یک هزار و ۲۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان تا به امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سیستم آبیاری نوین در ۸۱۲۳ هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی

کامران یوسفی راد افزود: یک هزار و ۱۳۰ هکتار از اراضی تجهیز شده در حوضه دریاچه ارومیه واقع شده است.

وی با اشاره به تعهد سازمانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای اجرای ۲ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در حوضه دریاچه ارومیه گفت: با بهره برداری از سیستم‌های آبیاری در دست اجرای این منطقه امسال می‌توانیم ۲ برابر تعهدات خود را در این زمینه عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۳ پروژه آبیاری در این منطقه افتتاح شده است، ادامه داد: ۳۲۵ پروژه دیگر نیز در حال تکمیل است.

یوسفی راد در تشریح طرح‌های آبیاری اجرا شده در حوضه دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در سطح حدود ۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌ها، سیستم آبیاری بارانی عملیاتی شده و حدود یک هزار و ۵۸۱ هکتار دیگر نیز در دست اجراست.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در ۹۷ هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در سطح یک هزار و ۷۳۰ هکتار دیگر نیز این نوع سیستم آبیاری نوین در دست ساخت است.

یوسفی راد ادامه داد: در سطح ۹۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، سیستم آبیاری کم فشار عملیاتی شده و در ۲ هزار و ۵۶۱ هکتار نیز در حال عملیاتی شدن است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح تمام این پروژه‌های در دست احداث باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌هایی که پروژه‌های آبیاری در آنها افتتاح شده، شهرستان تبریز با ۳۱۲.۴۱ هکتار، سراب با ۲۷۳.۶۵ هکتار و مرند با ۲۶۶.۳۶ هکتار سیستم آبیاری نوین، پیشتاز هستند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تجهیز اراضی و باغات سطح استان به سیستم‌های آبیاری نوین، تاکید کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود، توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان موضوع ضروری است.

یوسفی راد با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری، گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار، اصلاح روش‌های سنتی، اصلاح و بهسازی کانال‌های آبیاری، احیای قنوات و لوله‌گذاری در انهار به روش سنتی و مکانیزه تا محل مصرف آب می‌تواند در صرفه‌جویی آب نتیجه بخش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار