برگزاری دومین جشنواره حافظ‌خوانی ویژه دانش‌آموزان فارس

شیراز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری دومین جشنواره حافظ‌خوانی در رشته روان‌خوانی ویژه دانش‌آموزان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جشنواره حافظ‌خوانی ویژه دانش‌آموزان فارس

جهانبخش بانشی با اعلام این خبر گفت: خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی از محبوب‌ترین شعرای ایران زمین است که با گذشت قرن‌ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده است زیرا که موضوع اشعار حافظ بسیار متنوع بوده و از اشعار او در موسیقی سنتی ایرانی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی استفاده می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: محبوبیت فوق‌العاده اشعار حافظ در تمام سرزمین‌های فارسی‌زبان، ناشی از زبان ساده و غالباً محاوره‌ای او همراه با موسیقی است و شعر او با عشق به بشریت، تحقیر ریاکاری و تشویق میانه‌روی و توانایی جهانی‌سازی تجربه روزمره و ارتباط آن با جستجوی بی‌پایان عارف برای اتحاد با خدا مشخص می‌شود.
بانشی گفت: پس از اجرای موفق اولین جشنواره حافظ‌خوانی، دومین جشنواره را در رشته روان خوانی ویژه تمامی دانش‌آموزان برگزار خواهیم کرد و بر این باوریم این جشنواره نقش بسزایی در راستای آشنایی و گسترش فرهنگ ایران اسلامی در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم خواهد داشت.
وی گفت: دانش‌آموزان با توجه به غزلیات مورد نظر می توانند فیلم شعرخوانی خود را با فرمت mpeg از تاریخ بیستم مهرماه مصادف با روز بزرگداشت حافظ تا سیزدهم آبانماه مصادف با روز دانش آموز به آدرس eform.farsedu.ir/6798 ارسال کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر درباره جشنواره حافظ خوانی و دریافت فایل صوتی خوانش صحیح غزلیات مشخص شده و برای پیگیری نتایج جشنواره می‌توانند به کانال فارس فرهنگی farsfarhangi@ در شبکه شاد مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار