مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

سرانه ورزش در جامعه تاثیر مستقیم با سلامت و شادابی آن جامعه دارد

تهران(پانا) - تربیت‌بدنی از ارکان مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی فردی و اجتماعی است که سبب شکوفایی، خودباوری و شادابی اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سرانه ورزش در جامعه تاثیر مستقیم با سلامت و شادابی آن جامعه دارد

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و همچنین تبریک هفته تربیت‌بدنی گفت: همیشه پیشگیری بر درمان اولویت داشته و دارد و یکی از ارکان مهم در ایمنی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل بیماری ها و توانمندسازی جسمی و روانی افراد جامعه که باید بیش از پیش به آن توجه شود؛ تربیت بدنی است.
شهریاری افزود: در حوزه تربیت بدنی اگر سه رکن خانواده، دانش آموز و مدرسه با هم همراه، همدل و همگام باشند، آن جامعه به سمت ارزش ها، تعالی و کمال، پیش خواهد رفت و از ناهنجاری های جسمی و اخلاقی دور شده و در جهت توسعه و پیشرفت و شکوفایی گام خواهد برداشت. البته ورزش کردن، آداب و شرایطی دارد که باید متناسب با وضعیت سنی، جسمانی و روانی و... مخاطبان باشد تا سبب رشد، پویایی و نشاط جامعه و در نهایت تربیت انسان های سالم و توسعه و پیشرفت آن جامعه شود.
در ادامه عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۵ بیان کرد: تربیت بدنی در هر جامعه ای به عنوان موتور اصلی نشاط، تندرستی و پویایی آن جامعه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، نقش کلیدی دارد و با توجه به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ورزش تربیتی، که از ارکان ساحت های تعلیم و تربیت است و بر اصول اخلاق، ایمان، نشاط، وفاق، نوع دوستی، تلاش، جدیت و پیگیری مبتنی است و از طرفی تربیت بدنی سبب ارتقاء سطح توانمندی و تندرستی دانش آموزان می شود که نشان دهنده اهمیت و نقش تعیین کننده ورزش در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی و سلامتی آنهاست.
وی افزود: ما باید با ارائه طرح ها و برنامه های نوین و خلاقانه موجب ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین همکاران، دانش آموزان و خانواده های آنها شویم.
سپس محمد جلال کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه پس از ارائه گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده؛ برنامه هفته تربیت بدنی منطقه ۱۵ را به شرح زیر بیان کرد: تقدیر از معلمان و ارزیابان تربیت بدنی، برگزاری کارگاه حقوق ورزشی ویژه دبیران و آموزگاران تربیت بدنی با حضور عبداله نیک مهر معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و افشار ابوالحسن تاش وکیل پایه یک دادگستری در امور تربیت بدنی، برگزاری اردوی کوهنوردی ویژه همکاران منطقه ۱۵ در محل کلکچال، راه اندازی کتابخانه تربیت بدنی، بازدید از مدارس و ... و در پایان نیز از تلاش همکاران حوزه تربیت بدنی و پیگیری های آنان به صورت ویژه قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار