افتتاح ۳۰ کلاس تخصصی درس تربیت‌بدنی در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از افتتاح ۳۰ کلاس تخصصی درس تربیت‌بدنی ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی همزمان با هفته تربیت‌بدنی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۳۰ کلاس تخصصی درس تربیت‌بدنی در سیستان و بلوچستان

حمیدرضا رخشانی در مراسم افتتاح این کلاس‌ها اظهار کرد: این کلاس‌ها با هدف آموزش تخصصی رشته‌های ورزشی و توسعه فرهنگ ورزش در بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا باعث شده برنامه‌های هفته تربیت بدنی مدارس به صورت مجازی در بستر شاد برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروز دارد، زیرا ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقا سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه توجه به ورزش و تربیت‌بدنی در میان جمعیت دانش‌آموزی است، چرا که به اهمیت توسعه ورزش و نقش تعیین‌کننده آن در سلامت و شادابی نسل نوجوان و جوان و افزایش ضریب هوشی در جهت یادگیری مطالب علمی و به دنبال آن توسعه علم پی برده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار