همایون دارابی*

توسعه نرم‌افزارهای معاملاتی

نخستین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چانه‌زنی و تصویب مسائل کلانی که در مسیر تصویب بودجه پیش روی بازار سرمایه قرار دارد، با نزدیک شدن به فصل بودجه از نظر پنهان نماند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

سازمان باید در جهت تقویت نقدینگی در بازار تلاش کند. بویژه درباره بسط و توسعه نهادهای مالی بازار انتظار می‌رود روند توسعه‌ای که در گذشته شروع شده متوقف نشود و ادامه یابد. رئیس جدید باید بتواند از تمامی ابزارهایی که می‌تواند به بازار کمک کند، بهره ببرد. در رابطه با کارگزاری‌ها و اعطای مجوزها در دوره مدیریت قبلی تا سه مورد افزایش داشتیم اما کافی نیست بویژه آنکه شهرستان‌ها در وضعیت خوبی نیستند و باید از این منظر بازنگری صورت بگیرد. در کنار همه اینها توسعه نرم‌افزاهای بازار از ضروریات است. نبود نرم‌افزارهای معاملاتی و عملیاتی در بازار آسیب‌های جدی وارد کرده که هر چه زودتر باید مرتفع شود.

با توجه به جمعیت رو به افزایش سهامداران تقویت فرهنگ‌سازی و آموزش که تا به حال جدی گرفته نشده بود باید در مرکز توجه باشد و با کمک تمام ابزارها مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار تشویق و ترغیب شوند. تحقق شعار سال و توجه بویژه به امر توسعه از مسیر دو برنامه اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی، توسعه بازار کالایی و توجه ویژه به حقوق سهامداران خرد و اولویت‌دهی به ایجاد بستر‌های لازم برای رأی‌دهی غیرحضوری در مجامع از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود در برنامه‌های رئیس جدید سازمان قرار بگیرد.

*دکترای مالی و مدرس دانشگاه

منبع: ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار