تبیین و ارائه راهکارهای اجرایی برنامه سالانه حوزه پرورشی در مدارس منطقه 17

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 17 ، اجرای موفق برنامه سالانه را ارزیابی آن دانست و وجود آن را در اجرای موفق برنامه‌های یک سازمان از ضروریات شمرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تبیین و ارائه راهکارهای اجرایی برنامه سالانه حوزه پرورشی در مدارس منطقه 17

جلسه تبیین و ارائه راهکارهای اجرایی برنامه سالانه حوزه پرورشی در مدارس با حضور طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، معاونین پرورشی و مربیان تربیتی منطقه 17 و کارشناسان حوزه پرورشی با هدف تسهیل و تسریع در روند اجرای امور تربیتی مدارس، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور معاونین پرورشی و مربیان تربیتی و آغاز هفته وحدت و هفته تربیت بدنی از زحمات ارزشمند و تلاش های جهادی تمامی عوامل تربیت در مدارس به ویژه معاونین پرورشی و مربیان تربیتی در ایام سخت و دشوار کرونا گفت: عواقب و دشواری های پس از کرونا چه بسا سخت تر و دشوارتر از خود کرونا خواهد بود، بنابراین ضروری است با کسب آگاهی های لازم با شناخت کامل سعی در مدیریت این دوران داشته باشیم که توجه به آسیب‌های اجتماعی از مهمترین ضروریات آن است.

پورمحمود در ادامه به فعالیت مراکز مجموعه معاونت پرورشی و تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی، تربیتی و دارالقرآن از مکان‌های امن و مطمئن برای فعالیت‌های فوق برنامه دانش آموزی جهت شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان، مهارت آموزی، بهبود اوقات فراغت و تمرین مسئولیت پذیری و سبک زندگی اجتماعی است و لازم است شما در معرفی این مکان‌ها به دانش آموزان تلاش کنید.

وی سپس با اشاره به برنامه های بسیج دانش آموزی در مدارس، بسیج دانش آموزی را از مهمترین تشکل های مدارس خواند و گفت: نسبت به انجام این فعالیت ها اهتمام جدی داشته باشیم، زیرا که بسیج با الگوگیری از سبک زندگی فردی و اجتماعی شهدا توانسته است در تربیت نوجوانان گام‌های مؤثر و بلندی را بردارد و با همسویی در فعالیت‌های پرورشی، بسیج و سایر تشکل‌های تربیتی می توانیم دانش‌آموزان را در سیر یه سوی حیات طیبه کمک کنیم.

پورمحمود در پایان با اشاره به اهمیت برنامه سالانه افزود: یکی از موارد با اهمیت در اجرای موفق برنامه سالانه ارزیابی است و وجود آن در یک سازمان از ضروریات است.

وی در این رابطه کم و کیف ارزیابی فعالیت‌های حوزه پرورشی در سال‌های قبل را توضیح داد و بر ارزیابی متقابل تاکید کرد.

در ادامه جلسه، مریم بابایی کارشناس قرآن، عترت و نماز، زینب محمدی کارشناس فرهنگی، هنری منطقه توضیحاتی جامع در باب شیوه نامه اجرای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، چهلمین دوره مسابقات فرهنگی هنری (جشنواره فردا)، بیست و دومین فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری، فعالیت های سازمان دانش آموزی و دیگر طرح ها و برنامه های حوزه پرورشی و تربیتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ارائه کردند. همچنین شایگان، فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه برادران برنامه و فعالیت های شاخص بسیج را شرح داد و همچنین معاونین پرورشی و مربیان تربیتی نیز نظرات و پیشنهادات خود را به همراه آسیب شناسی فعالیت های سال گذشته مطرح کردند.

گفتنی است؛ دراین جلسه درباره ضرورت خودمراقبتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی و دوران پساکرونا به مناسبت هفته بهداشت روان نیز سخنرانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار