مدیرکل جدید دفتر امور سیاسی وزارت کشور مطرح کرد؛

شناسنامه سیاسی استان‌ها تدوین می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تحقق برنامه ها و ماموریت های دولت و مجموعه وزارت کشور در گرو مشابهت کارکردی و عملیاتی میان سیاست گذاری های دولت با اجرای آن در مناطق مختلف کشور است؛ تصریح کرد ارتباط ستاد و صف باید به نحو موثری برای تحقق ماموریت های کلان کشوری تقویت شود و در این راستا دفتر امور سیاسی وزارت کشور نهایت تلاش و اهتمام را به عمل خواهد آورد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه سیاسی استان‌ها تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور در آیین تکریم مدیرکل سابق این دفتر که با حضور محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه وزارت کشور بر دو بال موضوعات و ماموریت‌های سیاسی و امنیتی حرکت می‌کند؛ گفت: تمشیت امور سیاسی از وظایف خطیر و اصلی وزارت کشور است و این مسئولیت در وزارت کشور در حوزه ماموریت‌های معاونت سیاسی و متعاقبا دفتر امور سیاسی وزارت کشور قرار دارد.

اسلامی تصریح کرد: با توجه به مسئولیت سنگین وزارت کشور در امر سیاست داخلی تلاش‌مان بر این خواهد بود با استفاده از حوزه کارشناسی و بهره گیری از نظرات نخبگان، ماموریت‌های محوله سیاسی وزارت کشور را پیش ببریم.

مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: نیازمند بازبینی در وظایف، عملکرد و اهداف دفتر با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی از داخل و خارج از مجموعه هستیم و باید با آسیب شناسی دقیق به راه‌حل‌های مورد نظر برسیم.

اسلامی با بیان اینکه باید شناسنامه سیاسی در عرصه مدیریت سیاست داخلی کشور داشته باشیم؛ گفت: در همین راستا شناسنامه سیاسی هر استان با درنظر داشتن شاخص‌های مربوطه تدوین می‌شود تا ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی مناطق اعم از استان و شهرستان برای پیشبرد ماموریت‌ها صورت گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور همچنین با اشاره به اینکه سند راهبردی در تمشیت امور سیاسی هر استان می‌باید تدوین شود؛ گفت: یکی از موضوعات همیشگی در کشور مسائل و مطالبات مناطق برای تغییرات در تقسیمات سیاسی استانهاست که این امر نیازمند آموزه های عالمانه و کارشناسانه و همکاری کارشناسی ما با دفتر تخصصی ذیربط است.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت هماهنگی سازمان یافته و هدفدار میان سیاست گذاری های کلان دولت در سطح استانداری ها و فرمانداری های کشور اشاره کرد و گفت: سیاست‌های عمومی دولت در راستای سیاست گذاری صورت گرفته در ستاد و با هماهنگی عمل استانداری ها و فرمانداری ها بایستی به نحو مطلوبی در مناطق مختلف کشور عملیاتی گردد.

وی در این خصوص گفت: در واقع مشابهت کارکردی دقیق و معنادار میان سیاست گذاری های دولت در مرکز با مناطق مختلف کشور شکل گیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق این امر منوط به حضور استانداران و فرمانداران کآرآمد و شایسته در میدان است تا خروجی سیاست دولت شکل عملی و اجرایی به خود گیرد.

وی اضافه کرد: عرصه اجرا و میدان باید تقویت شود و اصولا مدیران موفق در نگرش‌های میدانی ارزیابی های بهتر و منسجم‌تری دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط ستاد و صف بایستی به نحو موثری برای تحقق ماموریت‌های کلان کشوری تقویت شود و در این بستر دفتر امور سیاسی وزارت کشور نهایت تلاش و کوشش را به عمل خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار