معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

بستری ۷۰ هزار بیمار کرونایی در گیلان

خطر پدیده لانگ کووید وجود دارد

رشت(پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز واکسیناسیون به ۸۵ درصدی دز دوم نرسیده  و کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی باید ادامه پیدا کند، گفت از اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۷۰ هزار بیمار کرونایی بستری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۷۰ هزار بیمار کرونایی در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم درباره نگرانی والدین در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموران تفاوتی با واکسیناسیون بزرگسالان از لحاظ ایجاد ایمنی ندارد.

وی با بیان اینکه واکسن سینوفارم در دانش آموزان بالای ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می کند، افزود: همه افراد از جمله دانش آموزان حتما واکسن کرونا را تزریق کنند و خطر ابتلا به کرونا را به عوارض بسیار اندک و نادر واکسن ترجیح ندهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عوارض نسبتا شایع واکسیناسیون در دانش آموزان را تب و لرز و احساس درد و کوفتگی در محل تزریق دانست و تصریح کرد: افراد نباید ریسک ابتلا به کرونا را نادیده بگیرند، زیرا واکسن مشکلی برای افرادی که تزریق می کنند به دنبال ندارد و ارزش ایمنی آن برای پیشگیری از بیماری بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه هنوز به واکسیناسیون ۸۵ درصدی دز دوم نرسیده ایم و کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی باید ادامه پیدا کند، گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۷۰ هزار بیمار کرونایی بستری داشتیم و ۱۰ هزار نفر به صورت سرپایی به بیمارستان ها مراجعه کردند.

معاون علوم پزشکی گیلان، یکی از خطرات کرونا را پدیده «long covid» دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه خطر ابتلا به کووید افراد را تهدید می کند، با خطر کووید طولانی مدت نیز مواجه هستیم که مهمترین عوارض آن قلبی و ریوی است، حتی بهبودیافتگان نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به عوارض شدید کرونا دچار نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار