بررسی مشکلات شهری و املاک مشکین‌دشت در شورای شهر

کرج(پانا) - شهر مشکین‌دشت پس از جدا شدن از کلانشهر کرج به عنوان یکی از دو شهر شهرستان فردیس، با موانع و مشکلات زیادی روبه رو است. عدم اجرای مصوبات هیأت دولت در رابطه با مرزهای شهر فردیس و مشکین‌دشت و نبود سند در اکثریت املاک شهر مشکین دشت، شهر و مدیران شهری را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات شهری و املاک مشکین‌دشت در شورای شهر

داود اسدپناه، رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت در نشست این شورا عنوان کرد: هم اکنون شهر مشکین دشت پس از جدا شدن از کلانشهر کرج با مشکلات و موانع زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که تعیین حدود مرزی شهرستان فردیس و شهر مشکین دشت از سال ٩٢ در جلسه هیأت دولت مطرح بوده و متاسفانه تاکنون در هیچ حوزه ای به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: طبق مصوبات و مدارک موجود هیأت وزیران، شهرک های بعثت، مهندسی زراعی، شهید رستمی، هواپیمایی و محدوده لکوموتیو سازی مپنا را جزو شهر مشکین دشت در نظر گرفته اند که شهرداری های فردیس و مشکین‌دشت هنوز بر سر الحاق لوکوموتیو سازی و شهرک شهید رستمی به توافق نرسیده اند و فی الحال وضعیت این محدوده ها و حدود ١٠ هزار سکنه آن نامشخص واقع شده اند.

اسدپناه اضافه کرد: اصلی ترین مشکل شهر مشکین دشت دو مسئله بسیار مهم است اولین مورد الحاق برخی از شهرک ها بخصوص شهرک شهید رستمی و منطقه مربوط به لوکوموتیو سازی مپنا به شهر مشکین دشت است که متأسفانه هنوز بعد از٨ هشت سال به نتیجه ای نرسیده است. دومین مسئله وجود معضل املاک قولنامه ای است که مانع انجام خدمات شهری به آنها می‌شود و طبق آماری که در دسترس است، حدود ٩٠ درصد املاک شهر قولنامه ای هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت بیان کرد: طبق درخواستی که شورای شهر مشکین دشت از شورای تأمین کرده است، قرار شد فرصتی دو ساله برای مشکین‌دشت در نظر بگیرند تا در راستای سند دار شدن املاک شهر اقدامی اساسی کنیم. طبق جلساتی هم که شورای اسلامی شهر مشکین دشت با فرماندار شهرستان فردیس، رئیس بنیاد مسکن و رئیس بنیاد مسکن استان البرز و مسئولین مربوطه داشته ایم به چنین نتیجه ای رسیده ایم که زمین این کار وجود دارد و این بحث قابل اجراست بنابراین مطالبه شورای اسلامی شهر مشکین دشت از شورای تأمین این است که مسئله را با جدیت پیگیری کنند.

حسین بغدادی، شهردار شهر مشکین دشت در این نشست اظهار کرد: در موضوع تقسیمات شهری، ما پیرو قوانین هستیم، اما برخی تلاش های ما برای به دست آوردن شهرک شهید رستمی را به حساب منافع مجتمع تجاری اکومال می‌گذارند. بنده نه تنها این امر را تکذیب می کنم بلکه می‌گویم شهرداری هیچ گاه قصد درآمد آنچنانی از این مسئله را ندارد و امور شهری بزرگتر از آن است که بتوان تنها به یک مکان چشم دوخت تا زمام امور شهر بگذرد.

وی در پایان گفت: طبق دو سالی که مردم شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیو سازی مپنا به شورای اسلامی شهر مشکین دشت رأی داده اند قطعا توقعاتی از شورا و شهرداری دارند، ولی متأسفانه شورا و شهرداری نمی‌توانند به طور مستقیم در امورات این مناطق دخالت کنند؛ چون به طور رسمی این محدوده ها تحویل شهر مشکین دشت داده نشده است.

خبرنگار: مانی صیادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار