اجرای طرح پویش «یار مهربان» در منطقه 14

تهران (پانا) -  مدرسه محراب د رمنطقه 14 با همکاری مؤسسه دشت‌یاری بر آن شد تا با شعار «هر کتاب، ارمغان اندیشه‌ای نو»، پویشی با اهدای کتاب توسط دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه سراسر استان و نیز عموم مردم در تهران برگزار کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پویش «یار مهربان» در منطقه 14

عرفان جعفری؛ برنامه ریز طرح پویش «یار مهربان» در گفت وگو با پانا گفت: «در ماه مهر و اوایل سال تحصیلی جدید و اتمام امتحانات کنکور سراسری، مدرسه محراب با همکاری موسسه دشت یاری بر آن شد تا با شعار «هر کتاب، ارمغان اندیشه‌ای نو»، پویش با اهدای کتاب توسط دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه سراسر استان و نیز عموم مردم در تهران برگزار کنند.»

جعفری افزود: «فراهم آوردن امکانات آموزشی برای مناطق محروم، به عنوان یکی از راه های اصلی دستیابی به عدالت آموزشی در آن مناطق است. مطمئنا اهدای کتاب به مناطق محروم، یکی از موفق ترین طرح های مدرسه محراب بوده است. تاکنون در این طرح توانسته ایم بیش از هزاران جلد کتب آموزشی و ... را برای مناطق محروم جمع آوری کنیم‌.»

برنامه ریز طرح پویش «یار مهربان» بیان کرد: «در حالی که بیماری کرونا روزانه جان تعداد زیادی از هموطنان ما را می گیرد و بسته های خوراکی، موجبات گسترش بیماری را فراهم می کند، می توان به نذر فرهنگی بیشتر توجه کرد. زیرا، فعالیت های فرهنگی، تاثیر دراز مدت دارند.»

وی ادامه داد: «نذر، دارای پیشینه ای طولانی است و انسان در طول تاریخ از آن سود جسته و با نذر، سعی کرده تا فرهنگ بخشش و کمک به نیازمندان را در راستای اعتقادات دینی جلب کند. در این میان جای نذر فرهنگی کمرنگ است. نذر کتاب، در تداوم فرهنگ مذهبی نذر و اهدای کتاب در ایران شکل گرفته است. چه خوب است که بیشتر فرهنگ سازی شود.»

جعفری گفت: «در این طرح ابتکاری که با هدف جمع آوری کتاب های خوانده شده مردم برگزار می شود، این منابع پس از جمع آوری و تبدیل آن به کتاب های جدید و و روزآمد، در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار می گیرد.»

وی در آخر با اشاره به اینکه جمع آوری کتاب ها تا ۱۵ آبان ادامه دارد، گفت: «علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی، حامیان کتاب و خیرین کتابخانه ها، می توانند برای پیوستن به این پویش و ارسال کتاب های خوانده شده، با شماره ۰۹۳۶۱۹۷۸۲۸۹تماس گرفته و در جریان چگونگی اجرای طرح قرار بگیرند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار