پنجمین دور گفت‌وگوهای ایران و اتریش برگزار شد؛

گفت‌وگوی دبیرکل وزارت خارجه اتریش با وزیر خارجه ایران

وزیر خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته‌های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروه‌های تکفیری در این کشور را خطرناک توصیف کرد

تهران (پانا) - پتر لاونسکی، دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش که به منظور برگزار ی پنجمین دور گفتگوهای سیاسی بین دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است،  با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی دبیرکل وزارت خارجه اتریش با وزیر خارجه ایران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد، ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیر عبداللهیان با ابراز امیدواری در زمینه افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.

وزیر امور خارجه کشورمان برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی‌جا شدگان افغانستانی را مورد تاکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته‌های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

«پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرفها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی‌های مشترکی در مورد داعش دارند.

وی همچنین حمایت اتریش از نشستهای همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تاکید قرار داد.

همچنین پنجمین دور گفتگوهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اتریش امروز به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و پیتر لاونسکی دبیر کل وزارت امور خارجه اتریش در تهران برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط، آن را سرمایه ارزشمندی برای مناسبات دو کشور دانست.

باقری در بخش مربوط به مسائل منطقه، ضمن مرور آخرین تحولات در یمن و افغانستان و همچنین تلاش‌های کشورمان برای کمک به کاهش مشکلات تصریح کرد: مردم یمن پنج سال است که تحت شدیدترین حملات نظامی قرار دارند و از بعد انسانی انتظار می‌رود برای توقف فجایع در حال انجام، کشورهایی اروپایی اقدام جدی کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تصریح بر پایبندی کشورمان به تعهدات خود افزود: اروپا بعد از خروج امریکا از برجام اگر چه از توافق خارج نشد اما اقدام موثر و عملی در چارچوب تعهدات خود انجام نداد.

لاونسکی نیز با تصریح بر قدمت روابط ایران و اتریش خاطرنشان ساخت، احترام و درک متقابل، اراده برای همکاری را نزد مردم دو کشور نهادینه ساخته است.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت قابل توجه موجود در روابط اقتصادی دو کشور، تمایل شرکت های اتریشی برای حضور در بازار ایران را مورد تأکید قرار داد.

لاونسکی در موضوع افغانستان با تاکید بر درک نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران توسط کشورش، میزبانی کشورمان از پناهجویان افغانستانی را مورد قدردانی قرار داد.

وی درخصوص یمن تاکید کرد، تلاش می‌کنیم با ارائه کمک‌های بشردوستانه تا حد امکان از آلام مردم یمن بکاهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار