اجرای برنامه‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس بر اساس کتاب «ندای رحمت»

قم(پانا)- رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم بر اجرای برنامه‌های حوزه قرآن و اهل بیت(ع) در مدارس بر اساس کتاب «ندای رحمت» در صورت تشکیل کلاس‌های حضوری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس بر اساس کتاب «ندای رحمت»

«محسن محمدی مزرعه شاهی» رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه توجیهی مربیان پیشتاز مدارس شهرستان جعفرآباد اظهار داشت: راهنمای اجرای تمامی برنامه های حوزه قرآن، عترت و نماز در کتاب ندای رحمت موجود هست.

وی افزود: کتاب مذکور 5 سال هست که تدوین و طرح مبین از این کتاب حذف شده است اما تقریبا دو سال است که بخاطـر جشن تکلیف، آموزش معلمان پایه سوم ابتدایی و دبیران پایه هشتم متوسطه اول به این کتاب اضافه شده است.

محمدی ادامه داد: در بخش قرآن، تاکید بر حفظ جزء سی ام هست و در طول سه سالی که از شروع این طرح می گذرد، حفظ جزء سی در مدارس اجرا شده و ثبت نام آن نیز از طریق سامانه همگام امکان پذیر است.

وی افزود: در حوزه عترت، طرح مصباح الهدی همه برنامه هایی است که در هیات های دانش آموزی در طول سال انجام می‌شود مثل دلنوشته، خوشنویسی و نقاشی و... و به طور کلی هر چیزی که به امام علی(ع) ربط داشته باشد و در مدارس شهرستان و روستاها انجام شود، جزء مصباح الهدی برای امام شناسی است.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به حوزه نماز عنوان کرد: زنگ نماز جزو از برنامه های آموزشگاه است و لازم است مربیان و معاونین پرورشی در زنگ نماز دانش آموزان را همراهی و تشویق کنند.

وی تاکید کرد: امسال اگر وضعیت شهرستان جعفرآباد خوب باشد و مدارس بازگشایی ‌شوند، باید مراسم شاد 45 تا 50 دقیقه‌ای و اجلاس نماز هر روز اجرا شود، این نکات در سال تحصیلی جدید مد نظر است.

خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار