در نیمه نخست امسال رخ داد

تحقق ۳۷ هزار شغل در کرمانشاه

کرمانشاه(پانا)-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اعلام کرد نیمه نخست امسال بیش از ۳۷ هزار شغل در استان کرمانشاه در سامانه «رصد» ثبت شده که نشان‌دهنده تحقق ۷۰ درصدی سند اشتغال استان است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۳۷ هزار شغل در کرمانشاه

حسن عزیزی گفت: براساس سند ٣ ساله اشتغال امسال برای کاهش ۲ و نیم درصدی نرخ بیکاری استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید ۵۳ هزار و ۳۷۵ شغل در استان کرمانشاه ایجاد شود، افزود: خوشبختانه در نیمه نخست امسال با ثبت ۳۷ هزار و ۲۵۳ شغل در سامانه رصد، ۱۶ درصد از برنامه شش ماهه جلوتر هستیم و هم اکنون ۷۰ درصد تعهدات محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به نظارت بر شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: از دو روش تحقق این شغل‌ها بررسی می‌شود، نخست آن که این سامانه کد ملی تکراری نمی‌پذیرد یعنی ثبت نام فقط برای شغل‌های جدید با کد ملی اختصاصی هر فرد است و دوم آن که با افرادی که کد ملی آن‌ها ثبت شده تماس گرفته می‌شود تا وضعیت آن‌ها بررسی شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده در این مدت به ترتیب در شهر‌های کرمانشاه با ۱۱ هزارو ۷۴۷ شغل، اسلام آباد غرب با ۳ هزار و ۱۳ شغل، سرپل ذهاب با ۲ هزار و ۹۵۴ شغل و صحنه با ۲ هزار و ۴۷۷ شغل بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: سال گذشته نیز شاهد تحقق اشتغال برنامه ریزی شده استان بودیم، اما با توجه به شیوع کرونا برخی از بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شدند و موجب از دست رفتن بعضی از شغل‌ها شد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌های ایجاد شده بیشتر در بخش خصوصی بوده، یادآور شد: این شغل‌ها عموما از سوی بنگاه‌های اقصادی، کارخانه‌های صنعتی، کار آفرینان، بخش کشاورزی، کسب و کار‌های خانگی و مشاغل خُرد ایجاد شده است.

عزیزی افزود: در میان دستگاه‌های اجرایی نیز جهاد کشاورزی استان با ایجاد ۸ هزار و ۱۹۸ شغل بیشترین تعهد را محقق کرده و پس از آن صنعت و معدن با ۶ هزار و ۲۷۰ شغل در جایگاه دوم و بنیاد مسکن با ۴ هزار و ۱۹۱ شغل بیشترین میزان تعهدات را داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار