تدوین اساسنامه انجمن اولیا و مربیان؛ به‌زودی

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش ‌و‌ پرورش در گفتگویی کوتاه با رادیو گفت‌وگو بر نقش سازنده خانواده‌ها، در پیشبُرد اهداف مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین اساسنامه انجمن اولیا و مربیان؛ به‌زودی

نورعلی عباس پور در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت‌وگو با اعلام اینکه انجمن اولیا و مربیان پیشتر آنطور که باید مورد توجه قرار نمی‌گرفت، گفت: امروز در دوران کرونا تصور می‌شود، مدرسه بی حضور اولیا، به تنهایی از عهده‌ی مسائل دانش آموزان بر نمی‌آید.

وی که سخن می‌گفت، از تدوین اساسنامه‌ای جدید سخن گفت که جایگاهی قدرتمند را برای انجمن اولیا و مربیان پیش بینی کرده است. در این بین ساز و کارهایی ایجاد خواهد شد تا ارتباط میان خانواده‌ها و مدرسه تحکیم شود. با اجرای این اساسنامه، نقش اولیا و مربیان به طور واضح و روشن مشخص شده و ساز و کارهایی به منظور تقویتِ این ارتباط پیش بینی شده است.

عباس پور معتقد است انجمن، یک نهاد مدنی قدرتمند است و اساسنامه مذکور هم متعلق به همه مدارس اعم از دولتی و غیر انتفاعی می‌باشد. این اساسنامه و سایر مصوبات، به دلیل تایید در مجلس، ضمانت اجرایی بالایی را می‌طلبد.

وی مشارکت در مدرسه را حقی برای تک تک خانواده‌ها می‌داند و تاکید دارد مردم باید از چنین حقی استفاده کنند.

عباس پور در پاسخ به اظهارات مجری برنامه که نسبت به عدم برپایی جلسات انجمن در مدارس غیر انتفاعی انتقاد وارد کرد، گفت: موارد متعددی از اعتراض مردمی وجود دارد و حتی تا ابطالِ مجوز مدرسه غیر انتفاعی پیش رفته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش ‌و‌ پرورش افزود: اگر خانواده‌ها آگاهی لازم را داشته باشند، می‌دانند تربیت هم حق است و هم مسئولیتی از سوی خانواده که مشارکت در مدرسه را از سوی خانواده‌ها طلب می‌کند. لذا اگر هر خانواده‌ای نسبت به عدم برپایی جلسات اولیا و مربیان مطالبه گری کند، مشکلی عظیم [از آموزش و پرورش حل خواهد شد]؛ البته خانواده‌ها پس از تحویل دادن فرزندِ خود به مدرسه، خیال‌شان راحت می‌شود و [کار خاص دیگری ندارند].

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار