راهیابی 3 اثر از گیلان به بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران

رشت (پانا) - اسامی فیلم‌های داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد که در این بین نام 3 اثر از هنرمندان استان گیلان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی 3 اثر از گیلان به بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، اسامی 50 فیلم‌ داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه ملی جشنواره سی و هشتم اعلام شد.

فیلم‌های کوتاه داستانی «تی ‌یَره» به کارگردانی مصطفی مهربان و تهیه‌کنندگی وحید کشاورز و انجمن سینمای جوانان ایران از رودبار، «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران از رودبار و «گوزن» به کارگردانی هادی بابایی‌فر و تهیه کنندگی هادی بابایی‌فر و محمود غفاری از رودسر (سه اثر از آثار هنرمندان استان گیلان) از بین 1260 اثر ارسالی از سراسر کشور به جشنواره، جزء 50 اثر منتخب قرار گرفتند.

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امسال برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران با تأیید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی«اسکار»، به‌ عنوان یکی از دروازه‌های راه‌یابی آثار به جشن سالانه « اسکار» شناخته شده است. سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا دوم آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود.

در داستان فیلم «تی یَره» که هم اکنون در بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوانان اصفهان هم حضور دارد، آمده: «تی‌یَره» وسیله روغن‌گیری زیتون، در بازی کودکانه توسط شهریار دوست حکمت، پاره می‌شود، گوهر و حکمت، می‌ترسند ماجرا را به مادر بگویند چرا که مادرشان نوبت روغن‌گیری گرفته است.

«جان داد» نیز روایت زندگی دختری است که به تازگی شاهد صحنه مرگ مادرش بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار