معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

سازمان دانش‌آموزی تقویت‌کننده توانمندی‌های دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) -معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت سازمان دانش‌آموزی بستری برای تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان و کشف استعدادهای نهفته آنان است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی تقویت‌کننده توانمندی‌های دانش‌آموزان است

رضا صباغی نخستین شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تبلور فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در شجاعت و صراحت نمایندگان مجلس دانش آموزی دیده می‌شود ضمن اینکه در سایر حوزه ها مانند تشکل پیشتازان و خبرگزاری پانا نیز شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان که ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی است ما را در راه رسیدن به هدف متعالی سند تحول یعنی دست یافتن به مراتبی از حیات طیبه همراهی می کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش مهارت های اجتماعی و حتی آداب و رسوم معاشرت از مهمترین دستاوردهای دانش آموزان بعد از عضویت در سازمان دانش آموزی خواهد بود.

صباغی بر تعامل قوی و مستمر مدیران و مربیان مدارس با سازمان دانش آموزی تاکید کرد و گفت: برای ایجاد این ارتباط باید از ظرفیت نمایندگان سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق که معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش هستند استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان نخبه و مستعد باید در تمامی شهرستان ها و مناطق استان توسط سازمان دانش آموزی شناسایی و جذب شوند و هر سال گزارش جامعی از جذب و اتفاقاتی که بعد از جذب برای دانش آموزان افتاده باید تهیه شود تا تثیرگذاری این سازمان در تربیت دانش آموزان به نمایش گذاشته شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل اظهار کرد: از آنجایی که دریافت حق عضویت از دانش آموزان علاقمند یکی از پشتوانه های مالی برای انجام فعالیت های دانش آموزی است، در این زمینه جلب همکاری مدارس خاص، هیئت امنایی و غیرانتفاعی می‌توانند موثر واقع شود.

صباغی افزود: برای حمایت از فعالیت‌های اردویی و آموزشی سازمان دانش آموزی به یک آموزشگاه معین در هر شهرستان و منطقه مبلغی اختصاص داده می‌شود تا برای فعالیت های دانش آموزی همان شهرستان یا منطقه هزینه شود.

وی در خصوص حضور نمایندگان مجلس دانش آموزی استان در جلسات اداره کل نیز گفت: باید یک برنامه ریزی مشخص با هر یک از معاونت‌ها و دوایر داخلی اداره کل صورت گیرد تا نمایندگان مجلس ضمن طرح مطالبات خود، در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار