حق‌نگهدار: تمام دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، متعلق به فرهنگیان است

شیراز (پانا) - به گفته نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس، بیش از5هزار و 500 نفرازهمکاران  فرهنگی فارسی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بابت صرفا سود یک ساله 1399 مبلغی بین 10 الی 22 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حق‌نگهدار: تمام دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، متعلق به فرهنگیان است

مجید حق‌نگهدار امروز با اعلام این خبر گفت: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که با سرمایه‌های فرهنگیان و کمک‌های دولت ایجاد شده است به عنوان یک نهاد غیردولتی در سال 1374 با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب فرهنگیان به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پر رنگ در اقتصاد کشور تاسیس شده است.
حق‌نگهدار گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدمات و حدود ۳۰شرکت زیر مجموعه این هلدینگ‌ها در حال فعالیت اقتصادی به منظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان عضو است و تمام دارایی‌های آن نیز متعلق به اعضا است.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس با بیان اینکه 89 درصد فرهنگیان شاغل کشور عضو این صندوق هستند گفت: خوشبختانه در استان فارس در حال حاضر بیش از 94 درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره هستند که 5٪ بالاترازمیانگین کشوری است.
حق نگهدار گفت: مطابق قانون تاسیس موسسه و بر اساس تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (کارکنان وزارت آموزش و پرورش) که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته و یا خواهند پذیرفت باید ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود را تا (%5) به حساب صندوق واریز کنند و دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند.
وی افزود: واریز سهم دولت به معنی سود 100 در صدی اعضا به محض عضویت در موسسه است به این مفهوم که اگر از عضوی ماهانه هر میزان حق عضویت کسر شود به همان میزان سهم دولت در حساب وی منظور می شود از این رو سهم دولت یک امتیاز ویژه برای فرهنگیان محسوب می شود.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس گفت: مقایسه روند سودآوری موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های گذشته به خوبی نشان دهنده عملکرد این مجموعه و چشم انداز مثبت و رو به رشد آن است در حالی که سودآوری موسسه در سال 1395 و 1396 معادل 250 و 280 میلیارد تومان بوده است.
حق نگهدار گفت: سودآوری این مجموعه در سال های بعدی با جهش دو برابری روبرو بوده به طوری که در سال 1397 به 620 میلیارد تومان و در سال 1398 به یکهزار و صد میلیارد تومان رسید و این جهش در سال مالی منتهی به شهریور 1399 بیش از سه برابر شده و سود صندوق ذخیره فرهنگیان سه هزار و 440 میلیارد تومان شده است.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس گفت: با احتساب اعضا 755 هزار نفری صندوق فقط در سال مالی 1399 به طور میانگین به هر عضو بیش از چهار میلیون و پانصد هزار تومان تعلق گرفت.
وی بااشاره به اینکه سود بالای اختصاصی تابعی از سال های عضویت و میزان سهم الشرکه پرداختی ماهانه اعضا است که در استان فارس همکارانی بابت صرفا سود یک ساله 1399 مبلغی بیش از 21 میلیون تومان دریافت کرده اند .
حق نگهدار گفت: بیش از 5هزار و 500 نفر از همکاران فرهنگی فارسی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بابت صرفا سود یک ساله 1399 مبلغی بین 10 الی 22 میلیون تومان دریافت نموده اند که این افراد عموماً سهم الشرکه ماهانه پرداختی آنها 5 درصد بوده است، بنابراین بهره مندی کامل ازسهم دولت وسود بیشترمنوط به افزایش حق عضویت تا 5 درصد است.
وی گفت: اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان علاوه بر بهره مندی از سودآوری فعالیت های اقتصادی موسسه، از خدمات رفاهی حین خدمت نیز برخوردار می شوند و فرهنگیان عضو از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون حدود 4 هزار میلیارد تومان در قالب خدمات رفاهی در حوزه‌های خودرو، کالای‌های لیزینگی ،انواع خدمات بیمه‌ای ،خدمات گردشگری (تور های مسافرتی) و تامین مسکن دریافت کرده‌اند.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس گفت: هم اکنون عملیات اجرایی قریب به500 واحد آپارتمانی از طریق تامین مسکن معلم صندوق ذخیره فرهنگیان در شیراز در حال اجرا است که به زودی همکاران عضو در چارچوب شرایط اعلام شده می‌توانند در این فراخوان به منظور بهره‌مندی از آپارتمان‌های در دست اجرا شرکت کنند.
حق نگهدار گفت: فرهنگیان عضو موسسه علاوه بر برخورداری از خدمات مختلف در سایر حوزه‌ها برای نخستین بار می‌توانند با توجه به اعتبارسنجی که خواهد شد از کارت اعتباری با اعتبار 5 تا 50 میلیون تومان بهره‌مند شوند.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس گفت: این طرح به همت شرکت فرآیند نوین فرهنگیان ابتدا به صورت پایلوت در یک استان انجام می شود و سپس به تدریج فرهنگیان سراسر کشور از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد. قابل ذکر است شاخص‌هایی مانند سابقه عضویت در صندوق ذخیره، درصد واریزی به صندوق مبنای تخصیص اعتبار از 5 میلیون تا 50 میلیون تومان است.
وی افزود: ورود به بورس و بورسی شدن شرکت های تابعه یکی از استراتژی های اصلی صندوق است اما واضح است که مدیران موسسه در این مسیر ریسک و صرفه و صلاح فرهنگیان عضو را در نظر دارند
وی گفت: البته ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس به معنی ورود خود صندوق به بورس نیست زیرا همه دارایی صندوق متعلق به معلمان عضو است و هیچ فرد حقیقی و حقوقی دیگری نمی‌تواند مالک بخشی از دارایی صندوق در قالب سهام و یا به هر شکل دیگر باشد.
وی گفت:هم زمان با محاسبه ارزش روز دارایی های صندوق اقدامات لازم جهت بورسی شدن شرکت ها در قالب چهار هلدینگ (پترو فرهنگ ،ساختمانی معلم ،سرمایه گذاری فرهنگیان و تدبیرگران اطلس )در دستور کار قرار دارد.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در فارس گفت: همچنین برای محاسبه دقیق ارزش افزوده ،کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در صندوق در حال انجام است و تحقق آن از برنامه های اصلی مدیریت فعلی صندوق محسوب می شود.
حق نگهدار گفت: سود سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان هر سال مالی پس از برگزاری مجمع عمومی موسسه در بین اعضا توزیع شده و به حساب آنها نزد موسسه منظور می شود تا در زمان بازنشستگی و پس از تسویه حساب اعضا صندوق مجموع سرمایه فرهنگیان شامل: واریزی عضو، سودآوری ناشی از فعالیت مالی اقتصادی موسسه ،سهم دولت و سود سهم دولت به حساب بازنشستگان واریز و این مبلغ همواره چندین برابر واریزی اعضا بوده است.
وی گفت: فرهنگیان محترم می توانند برای عضویت و یا افزایش حق عضویت خود با مراجعه به کارشناسی تعاون و حسابداری اداره متبوع خود و یا به eform الکترونیکی شماره 2746 به آدرس https://eform.farsedu.ir/2746 رجوع و برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.
به گفته وی، شماره تماس‌های 43376-021 و 32347040-071 پاسخگوی سئوالات همکاران فرهنگی در رابطه با صندوق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار