ضرغامی: اعتبار تکمیل احداث باغ موزه مشاهیر در شیراز به زودی تامین می‌شود

باغ موزه مشاهیر تا سال آینده آماده بهره‌برداری است

شیراز (پانا) -وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از باغ موزه مشاهیر از رفع مشکل اعتبار ساخت این مجموعه با اعطای تسهیلات خبر داد و افزود به زودی بهره‌برداری از این مجموعه انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرغامی: اعتبار تکمیل احداث باغ موزه مشاهیر در شیراز به زودی تامین می‌شود

عزت‌اله ضرغامی امروز پس از ورود به شیراز و زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در بازدید از این موزه گفت: امید می‌رود این مجموعه تا سال آینده تمام شود و به بهره‌برداری برسد.
به گفته وی، تاکنون ۷۵ درصد این مجموعه گردشگری ساخته شده و تمام تلاش دولت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها است.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه موجی از ایران‌هراسی توسط برخی کشورها در دنیا گرفته است، گفت: این درحالی است که هر گردشگر پس از سفر به ایران متوجه دوستی و مودت ایرانیان می‌شود.
وی تاکید کرد: باغ موزه مشاهیر و قرار گرفتن تندیس مشاهیر جهان در آن، بیش از هر مجموعه‌ای می‌تواند پیام‌آور صلح و دوستی باشد.
ساخت باغ موزه مشاهیر از سال ۱۳۸۹ توسط دولت در جوار آرامگاه حافظ در شیراز آغاز و در سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد.
تاکنون برای ساخت این مجموعه ۴۶ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

پروژه موزه منطقه‌ای فارس با 60 هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شوند و مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل ۴ گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

پروژه موزه مشاهیر درواقع ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد و از ۴ باغ و هر ضلع ۲۴ رواق دارد که در مجموع ۴۸ تندیس از مشاهیر و ادبیان جهان در این محل نصب می‌شود.

طرح باغ‌موزه مشاهیر با الهام از معماری اسلامی مشتمل بر چهارباغ در مجاورت یک حیاط مرکزی است که توسط باغچه‌های کوچکی با چهار نارنج به شکلی رواق مانند احاطه‌شده است که در هرکدام از این باغچه‌ها چهار نارنج که مجموع آنها ۸۱ عدد است، یکی از بزرگان ادبی ایران و جهان همچون شعرای بزرگ پارسی گوی چون رودکی و مولانا تا شکسپیر و گوته معرفی می‌شود.

حیاط مرکزی باغ‌موزه با توجه به وسعت ۴۶۰۰ مترمربعی هم پیونددهنده عناصر معماری مجموعه است و هم پذیرای مراسم‌ها و تجمع‌های خاص فرهنگی خواهد بود. موضوعی که نیاز آن در شهری با ابعاد فرهنگی بزرگی همچون شیراز کاملاً حس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار