برداشت بیش از 7 هزار تن انار از باغات آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا)- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از برداشت بیش از 7 هزار تن محصول انار از باغات استان آذربایجان‌شرقی در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برداشت بیش از 7 هزار تن انار از باغات آذربایجان‌شرقی

محمدباقر بی پروا، در حاشیه جشن برداشت انار در روستای ذکیر شهرستان هوراند در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت باغ های انار در آذربایجان شرقی بیش از 505 هکتار است که 479 هکتار از این باغات بارور و 26 هکتار از آن ها غیر بارور است.

وی بااشاره به وجود این باغ ها در شهرستان های جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند، مرند، کلیبر و شبستر افزود: 95 درصد باغات انار استان آذربایجان شرقی متعلق به 2 شهرستان جلفا و خداآفرین است و شهرستان جلفا با دارا بودن 295 هکتار در رتبه اول و شهرستان خداآفرین با 186 هکتار در رتبه دوم استانی قرار دارند.

بی پروا اظهار کرد: غالب ارقام باغات انار استان را از نوع رقم گلوشاه، آق شاور، بومی ملس، بومی خاروانا، انار ترش و انار ساوه است که انارهای تولید شده در استان با توجه به شرایط اقلیمی از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و دارای مزیت صادراتی است و بصورت تازه خوری و تهیه رب انار استفاده می شوند.

وی در آخر با بیان اینکه میزان تولید سالانه انار در آذربایجان شرقی بیش از 7 هزار تن است، خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی عمدتاً به بازارهای داخلی اعم از داخل استان و استانهای همجوار عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار