برداشت۱۲۰ تن زیتون از باغات شرکت کشت و صنعت مغان

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد امسال پیش‌بینی شده ۱۲۰ تن زیتون در باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید شود.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برداشت۱۲۰ تن زیتون از باغات شرکت کشت و صنعت مغان

اسدالله محسن زاده،مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: حدود ۷۰ هکتار باغ زیتون امسال احداث شده و روند توسعه سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: زیتون این شرکت به علت قرار گرفتن در اراضی بکر مغان و آبیاری آن از آب شیرین رود ارس ارگانیک بوده و مشتریان زیادی را در بازار کشور دارد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: حدود ۷۰ هکتار باغ زیتون امسال احداث شده و روند توسعه سال آتی نیز ادامه خواهد یافت.

نعمتی، مدیر کارخانه پروسس میوه شرکت کشت و صنعت مغان نیز بیان کرد: زیتون‌های برداشت شده جهت فرآوری به خود کارخانه پروسس میوه شرکت ارسال می‌شود و نهایتا محصول با دستگاه تمام اتوماتیک با برند مغانه بسته بندی می‌شود.
وی تصریح کرد: قسمت اعظمی از محصولات پروسس میوه شرکت کشت و صنعت مغان جهت فروش در بازار‌های داخلی و مابقی نیز جهت صادرات به حوزه قفقاز برنامه ریزی شده است.

گفتنی است:زیتون یک میوه فوق العاده مفید و مغذی که در قرآن نیز به عنوان یک میوه بهشتی آورده شده است، دارای خواص فراوانی است. این میوه برای سلامتی انسان خواص متنوعی دارد.

وجود اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌ها در زیتون‌های سیاه باعث مرطوب ماندن پوست و تغذیه سلول‌های پوست می‌شود، هم چنین روغن زیتون با دارا بودن ویتامین E پوست شما را در برابر اشعه‌های خطرناکی هم، چون UV محافظت می‌کند، در این صورت پوست دیر‌تر پیر می‌شود و خطر ابتلا به سرطان پوست نیز کاهش پیدا می‌کند، علاوه بر این‌ها روغن زیتون به بهبود سریع زخم، سرکوب عفونت‌ها در مبارزه با بیماری‌هایی مثل آکنه، اگزما نیز کمک شایانی می‌کند.
از روغن زیتون به جای کرم ضدآفتاب استفاده نکنید، چرا که در آخر با سوختگی پوستتان مواجه خواهید شد.

برای تقویت مو‌های خود از ترکیب روغن زیتون با یک زرده تخم مرغ کمک بگیرید. کافی است این ترکیب پنج دقیقه بر روی موهایتان بماند و بعد آن را شست و شو دهید.

ویتامین A مورد نیاز روزانه برای بدن توسط یک کاسه کوچک زیتون تامین می‌شود، ویتامین آ در سلامت بینایی و تقویت آن بسیار مهم و موثر است. با مصرف به اندازه ویتامین A از آب مروارید، دژنراسیون، ماکولا، گلوکوم و سایر بیماری‌های چشمی نیز جلوگیری می‌شود.

انواع مختلف زیتون‌ها با دارا بودن پلی فنول‌ها برای کاهش التهاب مزمن با ممانعت از آغاز آسیب‌های بافتی در اندام‌ها بسیار موثر هستند. زیتون در رژیم‌های مدیترانه‌ای بر مبنای سبزیجات، میوه‌ها و دانه‌های کامل جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین خاطر اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید حتما از زیتون به عنوان میان وعده یا یک وعده غذایی کامل استفاده کنید.

زیتون دارای ترکیبات گیاهی خاصی است که می‌توانند تولید اکسید نیتریک را افزایش دهند، بدین صورت با افزایش اکسید نیتریک عملکرد عروقی با افزایش جریان خون به سمت عضلات بدن بهبود پیدا می‌کند، این خاصیت زیتون اثر فوق العاده‌ای بر سلامتی دراز مدت و کوتاه مدت شما خواهد داشت. چرا که گردش خون بهتر می‌تواند تمامی چیز‌ها را به خوبی تحت شعاع قرار دهد، این تاثیر در دویدن‌های ورزشگاهی تا کاهش خطر بیماری‌های مزمن به چشم می‌خورد، هم چنین بعضی از زیتون‌ها توانایی تامین ۲۵ درصد از آهن بدن را دارند.

با توجه به این که میوه زیتون می‌تواند در کاهش استرس اکسیداتیو التهاب موثر واقع شود، توانایی این را هم دارد که از بافت‌های اندام‌های حیاتی مانند مغز انسان در مقابل آسیب‌های مضر و غیر قابل برگشت حفاظت کند، همچنین از خاصیت‌های دیگر زیتون می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با دارا بودن ویتامین E خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی را کاهش می‌دهد، علاوه بر موارد گفته شده در رژیم‌های حاوی روغن زیتون خطر ابتلا به آلزایمر نیز کاهش پیدا می‌کند.

پلی فنول‌ها در زیتون با کاهش دادن تخریب بافتی موجب افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شوند. با این حال خطر شکستگی استخوان در کهن سالی نیز کم‌تر می‌شود.

از دیگر خواص زیتون می‌توان به تنظیم قند خون پرداخت. استفاده از روغن زیتون باعث کاهش قند خون می شود. همچنین اسید‌های چرب اولئیک می‌توانند باعث حفظ سلامتی قلب شوند. براساس تحقیقات و مطالعات انجام یافته رژیم‌های غذایی در برگیرنده چربی‌های تک غیر اشباع بالا و حاوی آنتی اکسیدان‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند.

میوه زیتون با داشتن اسید‌های چرب تک غیر اشباع باعث کاهش LDL کلسترول بد و عین حال حفظ کلسترول HDL خوب می‌شوند، همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی بسیاری قوی پلی فنول‌های زیتون از استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن که باعث مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند، محافظت می‌کنند، با مصرف روغن زیتون نیز کمتر در معرض مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون بالا و... خواهید بود.

بزرگترین باغات زیتون در استان اردبیل مربوط به باغات مجتمع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مساحت ۳۰۰ هکتار می‌باشد که پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۲۰ تن محصول تولید شود.
زیتون این شرکت به علت قرار گرفتن در اراضی بکر مغان و آبیاری آن از آب شیرین رود ارس ارگانیک بوده و مشتریان زیادی را در بازار کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار