مدیرکل امور شاهد آموزش و پرورش:

وصیت شهید حُسنان، کتاب معرفت‌شناسی است

سمنان (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید حسنان کتابی است که باید مطالعه شود زیرا وصیت‌نامه‌اش منبع معرفت‌شناسی و حامل نکات تربیتی مهم و الگویی برای نوجوانان است، گفت زنده نگهداشتن شهدا در مطالعه وصیت‌نامه آنان و عمل به مندرجات آن است. وصیت‌نامه شهید حسنان نیز حاوی نکات ارزنده اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و فلسفی است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
وصیت شهید حُسنان، کتاب معرفت‌شناسی است

محمدرضا رزاقی، در آیین یادبود شهید سعید حسنان، از شهدای دانش‌آموز شهرستان سرخه در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که شهید حسنان، یک انقلاب الهی بود که شرق و غرب را به لرزه درآورد، ابراز داشت: نوشتن چنین وصیت نامه هایی، کار ساده ای نیست؛ چرا که وقتی این وصیت نامه را خواندم، متوجه بدون هیچ گونه استرس و اضطرابی نوشته شدن آن شدم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که خبر بازگشت پیکر شهید خسنان را شنیدم، تمام لحظات جنگ بدر و سعید حسنان هایی که من به عنوان مربی تربیتی در عملیات خودم داشتم، مثل تصاویر زیبایی از جلوی چشمم چرخید، افزود: تقارن بازگشت پیکر شهید حسنان به وطن با بازگشایی مدارس، اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، حامل پیام‌ها و درس‌های زیادی است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خداوند این اتفاقات را به گونه‌ای کنار هم چیده است که مانند ذرات نور پیکر این شهید والامقام را تشییع و بدرقه کنند. شاید این اتفاق، کم بیافتد اما این قصه برای عالم معناست و ما داریم با مقیاس های مادی، معناسازی می کنیم.

رزاقی با بیان اینکه شهید حسنان در همسایگی نفس مطمئنه است و ندای خداوند را می‌شنود که می‌گوید به سوی پروردگارت بازآی که تو خشنود از او و او راضی از توست، اظهار کرد: دانش‌آموزان زیادی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند اما اینکه شهیدی توسط پدر و مادرش مشایعت شود قصه‌ای از عالم معنا است و پدر و مادر او مزد صبوری‌شان را با رسیدن به مقام بالای رضا دریافت کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، ترس رزمندگان از حضور در آن فضا طبیعی بود و بسیاری این ترس را در خود داشتند، اما گوهر وجود برخی از آنان مانند شهید حسنان به قدری صیقل خورده بود که که در حالت اطمینان خاطر و آرامش در جبهه حضور داشتند و این همان معنای نفس مطمئنه است.

شهید حسنان دانش‌آموز نوجوان سرخه‌ای بود که ۲۵ اسفند ۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۷ سال در روز ۱۳ مهر ۱۴۰۰ به آغوش خانواده بازگشت.

کمیته جست‌وجوی مفقودین به تازگی پیکر این شهید را در منطقه شرق دجله شناسایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار