کرونا بدهی کشورهای فقیر را افزایش داد

تهران (پانا)- بانک جهانی هشدار داد بدهی فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ تحت فشار پاندمی کرونا با جهش ۱۲ درصدی روبرو شده و به ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این بانک از کشورهای جهان خواست با اقداماتی فوری برای کاهش سنگینی این بدهی کمک کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا بدهی کشورهای فقیر را افزایش داد

دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی به خبرنگاران گفت گزارش آمار بدهی ۲۰۲۲ نشان می‌دهد آسیب‌پذیری کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط از بدهی به شدت افزایش یافته است. او خواهان تلاش جامع و فوری برای کمک به این کشورها برای رسیدن به سطح بدهی پایدار شد.

مالپس در بیانیه‌ای که هم‌زمان با انتشار این گزارش جدید قرائت شد گفت: ما نیازمند راهکاری جامع برای مشکل بدهی هستیم که از آن جمله می‌توان به کاهش بدهی، تغییر شرایط فوری وام‌ها و بهبود شفافیت اشاره کرد.

او گفت: نیمی از کشورهای فقیر جهان با خطر ورشکستگی زیر بار بدهی سنگین خارجی روبرو هستند. برای این که این کشورها بتوانند از لحاظ اقتصادی ریکاوری شوند و فقر در آنها کاهش یابد، ما نیازمند سطح بدهی پایدار می‌باشیم.

در این گزارش آمده است سطح بدهی خارجی کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط در سال ۲۰۲۰ با جهشی ۵.۳ درصدی به ۸.۷ تریلیون دلار رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار