افزایش آمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های فارس

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا از افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس در چند روز گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های فارس

مهرزاد لطفی در چهارصد و بیست و سومین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا با اعلام اینکه ورودی بیمارستان‌های فارس روزانه به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است، گفت: آمار موارد بستری هفتگی بیماران کرونا در فارس روند افزایشی دارد و تعداد موارد بستری روزانه این بیماران نیز در چند روز گذشته افزایش داشته است که نشان دهنده کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی هر گونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس را زمینه ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه دانست و افزود: مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان‌هاست و با همت و همکاری همگانی است که می‌توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی، کمک کرد.

لطفی با بررسی دیگر آمارهای موجود، میزان مراجعه بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس به مراکز شانزده ساعته استان را نیز همچنان بالا خواند و اضافه کرد: بالا بودن این آمار می‌تواند به منزله هشداری جدی در استان باشد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان به مراجعان پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود، گفت: مجموعه سلامت استان با تمام توان برای افزایش ایمنی و سلامت مردم در تلاش است و برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس تا رسیدن به ایمنی ۱۰۰ درصدی و واکسینه شدن تمام جمعیت استان، ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اولویت نخست مقابله با کرونا به شمار می‌رود، از مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان خواست به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار