در اردگاه شهید غلامی اسلامشهر:

برگزاری کارگاه آموزشی کارشناس مسئولان و کارشناسان امور شوراها و مدارس هیات امنایی شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - دوره آموزشی کارشناس مسئولان و کارشناسان امور شوراها و مدارس هیات امنایی شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهیدغلامی اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی کارشناس مسئولان و کارشناسان امور شوراها و مدارس هیات امنایی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اکبر قنبری رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در دوره آموزشی کارشناس مسئولان و کارشناسان امور شوراها و مدارس هیأت امنایی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: فرصت‌های ایجاد شده برای ذ‌‌ی‌نفعان و تمامی بخش‌های جامعه از جمله بخش‌های غیر دولتی، محوراصلی ساختار تشکیلاتی است که در قانون پیش‌بینی شده و به صورت نظام‌مند، آموزش و پرورش و مدیران دستگاه تعلیم و تربیت را یاری می‌نماید تا با تعالی اصول آموزشی و تربیتی، بهبود کیفیت ارائه خدمات حاصل گردد.

وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش، می‌توانند بخشی از وظایف و اختیارات آموزش و پرورش را برعهده بگیرند و در مسیر تحقق اهداف، اتخاذ تصمیم، اجرا و حتی نظارت سهیم باشند.

قنبری تصریح کرد: تمرکززدایی در تصمیم‌گیری و نزدیک نمودن کانون تصمیم‌گیری به محل اجرای تصمیم، یکی از ویژگی‌های شورای آموزش و پرورش است و این تفویض اختیار به ویژه در زیست بوم جدید و شرایط پسا کرونایی از طریق شوراهای آموزش و پرورش، می‌تواند سریع‌تر به مرحله اجرایی نائل شود.

این مقام مسئول، توسعه مشارکت عمومی، نظارت مردم بر عملکرد آموزش و پرورش و تسهیل در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش را از جمله اهداف و محورهای اصلی قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش دانست.

شوراهای آموزش و پرورش، می‌توانند بخشی از وظایف و اختیارات آموزش و پرورش را برعهده بگیرند و در مسیر تحقق اهداف، اتخاذ تصمیم، اجرا و حتی نظارت سهیم باشند

ارائه گزارش های مستند بر تفاهم نامه‌های وزارت آموزش و پرورش با وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها، درآمدهای مالی حاصل از مواد قانونی و فصلی بر اساس سیاست اجرایی اداره کل شوراهای آموزش و پرورش حوزه ستادی بخشی از مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی یک روزه بود.

در راستای پیگیری‌های اخیر دبیرخانه شوراها و مدارس هیات امنایی استان،نحوه جذب و بکارگیری نیروهای آزاد واجدالشرایط در کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیات امنایی ابلاغ گردید که دراین بخش مدیران وهیات امنای مدارس فاقد صلاحیت قانونی در خصوص به کارگیری نیروها هستند و درخواست‌ها باید از طریق کارگروه استانی در قالب خرید خدمات آموزشی پیگیری شود.

در ادامه جلسه تشکیل کمیته کیفیت بخشی مدارس هیأت امنایی درمناطق و توجه به بازدیدهای دوره‌ای، نظارت بر کلاس‌های فوق‌برنامه ، توجه به مفاد اصلاحیه آئین نامه مشارکت‌های مردمی و مدیریت مدارس به شیوه هیأت امنایی مورد تاکید مسئولان استان، قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار