برای حضور در کلاس درس، داشتن کارت واکسن لازم است؟

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد ستاد ملی مقابله با کرونا در حال تصمیم گیری است فعلا برای حضور در کلاس‌ها، الزامی برای داشتن کارت واکسن نیست.

کد مطلب: ۱۲۲۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برای حضور در کلاس درس، داشتن کارت واکسن لازم است؟

اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان پرداخت و گفت: اینکه برخی ها فکر می کنند کودکان و نوجوانان به بیماری کرونا مبتلا نمی شوند باور و تفکری اشتباه است، برای کاهش زنجیره انتقال این بیماری متخصصان سلامت، واکسیناسیون کودکان و نوجوانان را جزو برنامه های خود قرار داده اند.

وی در ادامه ابتلا به کرونا را بسیار خطرناک تر از خطرات احتمالی تزریق واکسن دانست و افزود: قشر کودک و نوجوان نیز می بایست به محض صدور مجوز وزارت بهداشت، واکسن کرونا را تزریق کنند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان با 15 میلیون جمعیت بخش زیادی را از جامعه را تشکیل می دهند برای کاهش میزان ابتلا نیاز است که آنها نیز واکسینه شوند.

اعظم گودرزی با تاکید بر اینکه عوارض واکسن کم خطرتر از زمانی است که فرد به بیماری کووید مبتلا می شود، گفت: مرداد ماه امسال حدود 427 پایگاه تجمیعی تزریق واکسن ویژه فرهنگیان وجود داشته که حدود 85 درصد از فرهنگیان کشور در این مراکز به ترتیب اولویت و با کیفیت خوب واکسینه شده اند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون در بخش فرهنگیان آموزش و پرورش پیش از 2 میلیون و 500 هزار دوز واکسن تزریق شده، خاطر نشان کرد: خانواده ها اطمینان داشته باشند تمامی واحدهایی که مستقیم و غیر مستقیم به وزارت آموزش و پرورش و دانش آموزان مرتبط هستند واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اعظم گودرزی بخش دیگر صحبت هایش را به وضعیت واکسیناسیون کودکان اختصاص داد و گفت: با فعال شدن پیش از 500 پایگاه تجمیعی در آموزش و پرورش کار واکسیناسیون آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، تا 18 مهر ماه سال جاری بیش از 55 درصد از دانش آموزان سنین 12 تا 18 سال (پایه متوسطه اول و دوم) در این مراکز واکسینه شده اند.

اعظم گودرزی در بخش دیگر در پاسخ به این پرسش که آیا شرط حضور در کلاس، ارائه کارت واکسیناسیون است یا خیر؟گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در حال تصمیم گیری در این زمینه است اما در حال حاضر برای حضور در کلاس ها الزامی برای داشتن کارت واکسن نیست.

برنامه «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 6:35 به تهیه کنندگی زهرا قائدی و حسین معصومی و اجرای محمد نظری و سعید توکلی از رادیو ایران پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار