بهره‌مندی بیش‌از ۸۷ هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری

زاهدان (پانا) - مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۸۸ هزار و ۲۸۷ خانوار در این استان تاکنون از گاز شهری بهره‌مند شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی بیش‌از ۸۷ هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور بود که در چند سال اخیر دولت عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

این استان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های فراوان صنعتی و اقتصادی سال‌های طولانی از گاز طبیعی بی‌بهره بود که سبب صرف هزینه‌های زیاد برای مردم و واحدهای تولیدی و مشکلات تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها، صنایع و واحدهای صنعتی و اقتصادی می‌شد تا اینکه دولت یازدهم بزرگ‌ترین طرح توسعه گازرسانی کشور را اسفند ۱۳۹۵ با آغاز پروژه گازرسانی به زاهدان کلید زد و گازرسانی به این شهر به‌عنوان آخرین مرکز استان بدون گاز، آغاز شد.

گازرسانی به سیستان و بلوچستان، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

به گفته رضا پنجابی، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان، ۷۰ هزار و ۷۷۰ خانوار در زاهدان، ۵۰۲ خانوار در زابل، ۱۴ هزار و ۶۹۳ خانوار در ایرانشهر، ۵۴۹ خانوار در بمپور، ۵۱۷ خانوار در محمدان و هزار و ۲۴۷ خانوار روستایی تاکنون از گاز شهری سیستان و بلوچستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: متراژ لوله گذاری شده در زاهدان یک‌هزار و ۳۶۴ کیلومتر، زابل ۳۰۱ کیلومتر، ادیمی و دوست محمد ۱۲۰ کیلومتر، محمدآباد و زهک ۸۹ کیلومتر، ایرانشهر ۴۳۲ کیلومتر، خاش ۳۹۱ کیلومتر، بمپور ۷۰ کیلومتر، محمدان ۵۵ کیلومتر، بزمان ۶۳ کیلومتر، دلگان ۱۰۳ کیلومتر و روستایی ۳۴۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: ۵۸ هزار و ۷۲۶ علمک گاز در زاهدان، ۵۰۰ علمک در زابل، ۱۳ هزار و ۴۵۶ علمک در ایرانشهر، یک‌هزار و ۲۹۰ علمک در بمپور، هزار و ۵۲ علمک در محمدان، یک‌هزار و ۹۹ علمک در بزمان و ۲ هزار و ۷۴۰ علمک گاز روستایی در مقابل منازل مردم نصب شده است.

وی بیان کرد: با توجه به لوله‌گذاری‌های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک به شهروندان متقاضی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار