مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

۱۱۲ شهر و ۱۰۶۰ روستای اصفهان دارای گاز هستند

اصفهان ( پانا)- مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه ۱۱۲ شهر و ۱۰۶۰ روستای استان اصفهان امروز دارای  گاز هستند، تصریح کرد هم‌اکنون عملا شهر فاقد گاز در استان وجود ندارد و صد درصد خانوارهای شهری و ۹۹ درصد روستاها گاز دارند و به نوعی شهرهای استان کاملا سبز و روستاها نزدیک سبز هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۲ شهر و ۱۰۶۰ روستای اصفهان دارای گاز هستند

سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در فصل گرم سهم مصرف گاز بخش خانگی ۳۶ درصد ‌و صنعت ۶۴ درصد و در فصل سرد سهم مصرف گاز بخش خانگی ۵۹ درصد و صنعت ۴۱ درصد است، بنابراین زمانی که مصرف در فصل سرد افزایش می یابد، دیسپاچینگ مرکزی محدودیت های گاز در صنایع مختلف را اعمال می کند که این در اختیارات شرکت گاز استان نیست.

وی افزود: میزان برآورد کسری گاز در پیک سال ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون مترمکعب در روز است که این میزان کسری در پیک سال گذشته ۱۵ میلیون مترمکعب در روز بود.

علوی با بیان اینکه در استان اصفهان ۵ خط اصلی انتقال گاز وجود دارد که این خطوط دارای فشار هستند، اظهار کرد: امکان اجرای ایستگاه تقلیل فشار در استان ایجاد شده و اکنون حدود ۱۷۰ ایستگاه در سطح استان برای رساندن گاز به شهرها و خانه های مردم وجود دارد.

وی‌ با بیان اینکه ۲۷ هزار کیلومتر لوله کشی گاز در استان انجام شده است، گفت: با توجه به گازکشی نشدن شرق استان، گاز آن مناطق به صورت سی ان جی تحویل داده می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ مصرف کننده گاز وجود دارد، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ علمک گاز در استان نصب شده است، همچنین بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ راه اندازی کرده ایم.

علوی افزود: شرکت گاز استان اصفهان، هم اکنون به ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۶۲ شهرک صنعتی گازرسانی می کند، همچنین ۱۶۲ جایگاه سی ان جی در استان فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مصرف روزانه گاز شش نیروگاه استان ۲۰ میلیون مترمکعب است، گفت: مصرف سالانه گاز استان ۲۱ میلیارد مترمکعب و روزانه ۵۸ میلیون مترمکعب است که معادل گاز بیش از دو فاز پارس جنوبی در استان مصرف گاز داریم.
علوی همچنین یادآور شد: ۲۰ درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی و حدود ۸۰ درصد مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه است.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ شهر و ۱۰۶۰ روستای استان اصفهان امروز گازدار هستند، تصریح کرد: هم اکنون عملا شهر فاقد گاز نداریم و صد درصد خانوارهای شهری و ۹۹ درصد روستاها گاز دارند و به نوعی شهرهای استان کاملا سبز و روستاهایمان نزدیک سبز هستند.

خبرنگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار