در مراسم افتتاح مدرسه خیری زنده یاد فریده بختیاری

یازدهمین مدرسه خیرساز منطقه ٨ شهر تهران افتتاح شد

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در مراسم افتتاح مدرسه خیر ساز منطقه ٨ عنوان کرد ۵٠ درصد فضاهای آموزشی شهر تهران یا با مشارکت و یا تعهد ١٠٠ درصدی خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین مدرسه خیرساز منطقه ٨ شهر تهران افتتاح شد

عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین نیک اندیش همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده اند. آن ها با ایثارگری تمام، از داشته های خود می گذرند تا دیگران در رفاه باشند و این کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
فولادوند با اشاره به شرایط مدارس شهر تهران افزود: طبق اعلام و اخطار سازمان آتشنشانی، ٨٢٧ فضا از فضاهای آموزشی شهر تهران ایمن نیست و ما باید دانش آموزان را به مدارس ایمن هدایت کنیم این درحالی است که میانگین جمعیت دانش آموزی ما در شهر تهران در هر کلاس ٣٢ نفر است و میانگین کشوری ٢۴ نفر است و برای جبران این تراکم جمعیت؛ شهر تهران به ١۴٩٣ مدرسه دیگر احتیاج دارد و برای رسیدن به میانگین مطلوب در شرایطی که ٣٠ هزار کلاس درس دولتی در این شهر وجود دارد در نتیجه ٢۴٠ هزار دانش آموز مازاد میانگین کشوری در کلاس های درس هستند و هزینه میانگین ساخت هر مدرسه ١٠ میلیارد تومان است در نتیجه به اعتباری حدود ١۵ هزار میلیارد نیاز است درحالی که اعتبار ما سالیانه ٣٠٠ میلیارد است و این مبلغ تنها هزینه تعمیر و نگهداری مدارس شهر تهران است

وی افزود: ما از این جهت در شرایط بحرانی هستیم و باید از سوی دولت توجه ویژه ای به شهر تهران بشود. البته ما در این خصوص اقداماتی در حوزه فروش انجام داده ایم، اما سرمایه ما با 15 هزار میلیارد فاصله زیادی دارد.
فولادوند ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز که ۵٠ درصد فضاهای آموزشی با مشارکت و یا تعهد ١٠٠ درصدی آنها بازسازی می شود خاطرنشان کرد: استاندارد مطلوب فضا نیز برای هر دانش آموز ٨/٣ متر است که میانگین کشوری ما ٢/٠۵ و در شهر تهران ۴/٢ متر است و امیدواریم در آینده به ایده آل مطلوب برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اقدام خانواده مرحومه فریده بختیاری را در جهت ساخت مدرسه بسیار ارزشمند عنوان کرد و این عمل را توشه ارزشمندی برای آخرت دانست.

گفتنی است در این مراسم هم از خیر نیک اندیش و هم از مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨ شهر تهران تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار